دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

تبرئه بارسلونا در یک پرونده مهم قضائی؛ پیروزی بایر مونیخ، قرمزهای آنفیلد در فینال؛ شگفتی در اوپن استرالیا؛ با حذف آلکاراس

نازک بین-الکساندر زورف با شکست کارلوس آلکاراس به نیمه نهایی اوپن استرالیا راه پیدا کرد. الکساندر زورف، کارلوس آلکاراس، شماره ۲ رنکینگ جهانی تنیس، را با نتایج ۶-۱، ۶-۳، ۶-۷، ۶-۴ شکست داد و حذف کرد تا به نیمه نهایی مسابقات اوپن استرالیا ۲۰۲۴ صعود کند.زورف، نفر ششم رنکینگ جهانی، نزدیک بود آلکاراس، قهرمان ویمبلدون ۲۰۲۳، را در ست‌های متوالی شکست دهد. او در ست سوم با نتیجه ۵-۲ پیش افتاد اما با نتیجه ۷-۶ مغلوب شد.زورف ۲۶ ساله که آخرین بار در سال ۲۰۲۰ به نیمه نهایی اوپن استرالیا راه یافته بود، شکست ست سوم خود را ناشی از تفکر بیش از حد برابر یکی از بهترین بازیکنان جهان دانست.دنیل مدودف، در نیمه‌نهایی حریف زورف خواهد بود. یانیک سینر، در سمت دیگر جدول به مصاف نواک جوکوویچ می‌رود.زورف ،قبل از شروع ست چهارم با مصدومیت مچ پا مواجه شد، که نیاز به درمان داشت. اما باعث نشد که مسابقه را نیمه‌کاره رها کند.

تبرئه بارسلونا در یک پرونده مهم قضائی

درحالیکه پرونده نگریرا در اسپانیا به نگرانی بزرگی برای بارسلونا،‏تبدیل شده بود و خیلی‌ها انتظار داشتند در پایان روند قضایی این پرونده به صدور ‏احکام جدی علیه بارسا منتهی شود. گزارش‌ها حاکی است روند پرونده کاملا به سود ‏بارسلونا چرخیده و این باشگاه به اتهام فساد مالی و پرداخت‌های مشکوک به نایب‌رئیس ‏سابق کمیته داوران اسپانیا محکوم نخواهد شد. ‏رادیو کادنا کوپ ،اعلام کرد قاضی این پرونده خواکین آگیره، تصمیم گرفته تحقیقات درباره ‏فساد ورزشی که بخش مهم این پرونده بود را متوقف کند. علت این تصمیم، کمبود ‏شواهد و مدارک اعلام شده است. ‏این رادیو سندی منتشر کرد که در آن ذکر شده دادگاه بعد از بررسی‌های گسترده ‏نتوانست نتیجه‌گیری کند که بارسلونا از پرداخت مبالغی به داوران و نایب‌رئیس سابق ‏کمیته داوران منفعت ورزشی به دست آورده است. این در حالی است که دادستانی در ‏دادخواستی که علیه بارسا به دادگاه ارائه داد، مدعی بود این باشگاه در یک بازه زمانی ۱۷ ‏ساله رویهم‌رفته ۷.۵ میلیون یورو به انریکز نگریرا پرداخت کرده و دادگاه باید نیت ‏باشگاه و همچنین منافعی که این اقدام در زمین ورزش برای بارسا داشته را احراز کند. ‏ قاضی دادگاه در عوض اعلام کرد، که بررسی پرونده از جنبه جرایم مالی یعنی رعایت ‏نشدن قوانین مالیاتی ادامه خواهد داشت.

لیورپول حریف چلسی در فینال جام اتحادیه انگلیس شد

دیدارهای دور برگشت از مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه فوتبال انگلیس، با نبرد تیم‌های فولام و لیورپول در ورزشگاه کریون‌ کاتج شهر لندن به پایان رسید . این بازی به نتیجه تساوی یک – یک انجامید.لیورپول میهمان ۱۱ دقیقه پس از آغاز بازی توسط لوئیس دیاس به گل رسید و تا دقیقه ۷۷ که عیسی دیوپ گل تساوی را برای فولام زد، از حریف خود پیش بود. با این وجود همین تساوی هم برای صعود شاگردان یورگن کلوپ به فینال مسابقه کافی بود، چرا که آنها بازی رفت را با نتیجه ۲ بر یک برده بودند و بنابراین با نتیجه ۳ بر ۲ در مجموع دو بازی مقابل حریف لندنی به برتری رسیدند.به این ترتیب لیورپول در بازی فینال جام اتحادیه حریف چلسی شد؛ تیمی که با غلبه بر میدلزبورو جواز صعود به فینال را کسب کرده است.

بازی فینال جام اتحادیه انگلیس، روز یکشنبه ۶ اسفند در ورزشگاه ومبلی شهر لندن برگزار خواهد شد. این چهاردهمین حضور لیورپول در فینال جام اتحادیه است و اگر موفق به فتح آن شود، تعداد قهرمانی‌هایش را به ۱۰ مورد افزایش خواهد داد و جایگاهش به‌عنوان پرافتخارترین تیم این جام را بیش از پیش مستحکم خواهد کرد. در سمت مقابل چلسی برای دهمین بار به فینال جام اتحادیه راه پیدا کرده است و در صورت پیروزی، ششمین قهرمانی‌اش را جشن خواهد گرفت.

پیروزی بایرن مونیخ در دیداری معوقه برابر یونیون برلین

دیدار معوقه از هفته سیزدهم رقابت‌های بوندس‌لیگا میان تیم‌‌های بایرن مونیخ و یونیون برلین که به دلیل بارش شدید برف در زمان مقرر برگزار نشده بود، در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا برگزار شد. این مسابقه را میزبان مونیخی با نتیجه یک بر صفر به سود خود به پایان رساند.تنها گل این مسابقه را رافائل گوئریرو در دقیقه ۴۶ به ثمر رساند. ضمن اینکه هری کین هم در دقیقه ۵۵ گلی دیگر برای باواریایی‌‌ها زد که VAR آن را مردود اعلام کرد.پیروزی شاگردان توماس توخل، در این مسابقه آنها را ۴۴ امتیازی کرد .تا فاصله‌شان با بایرلورکوزن صدرنشین به چهار امتیاز کاهش پیدا کند. در همین حال فاصله آنها با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌شان یعنی اشتوتگارت نیز به ۱۰ امتیاز افزایش یافت.تیم یونیون برلین ، در ادامه فصل ناامیدکننده‌اش برای یازدهمین بار در فصل جاری متحمل شکست شد . اکنون با ۱۴ امتیاز در رده پانزدهم، یک پله بالاتر از منطقه سقوط جدول قرار دارد.این نهمین بازی بدون باخت متوالی بایرن مونیخ مقابل یونیون برلین بود. که شامل شش برد و سه تساوی می‌شود. در حال حاضر فقط تیم دارمشتات است که تعداد بازی‌های بدون برد متوالی‌اش مقابل بایرن مونیخ بیشتر از یونیون برلین است (۹ مورد).

https://akhbar-rooz.com/?p=231293 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x