یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

اسرائیل صالح العاروری نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس را ترور کرد

منابع خبری از ترور و کشته شدن صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در حمله پهپاد اسرائیلی به ضاحیه در جنوب بیروت خبر دادند.

رسانه های لبنانی گزارش دادند که صدای انفجار در منطقه المشرفیه ضاحیه جنوبی بیروت ناشی از حمله یک پهپاد اسرائیلی به دفتر حماس در ضاحیه جنوبی بیروت بوده است.

منابع اعلام کردند که این حمله به کشته شدن چهار تن و زخمی شدن چند تن دیگر انجامیده است.

المنار گزارش داد که در انفجار ضاحیه بیروت، صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس کشته شده است.

حماس نیز تاکید کرد که صالح العاروری و دو تن از فرماندهان گردان های القسام، شاخه نظامی حماس در بیروت در این حمله به شهادت رسیدند.

المیادین اعلام کرد که پهپاد اسرائیلی با سه موشک این ساختمان را هدف قرار داد و در پی آن، چهار تن کشته شدند.

النشره نیز گزارش داد که یکی از خودروهای پارک شده در این منطقه، آتش گرفته است.

آمبولانس ها به سمت مکان وقوع این انفجار در حال حرکت هستند.

یدیعوت آحارونوت به نقل از دفتر نخست وزیری اسرائیل گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، از اعضای کابینه و از نمایندگان پارلمان این کشور خواست که در خصوص ترور صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهارنظر نکنند.

در همین حال، واشنگتن پست از یک مسئول دفاعی آمریکایی نقل کرد که اسرائیل مسئول ترور العاروری است.

در همین راستا، مشاور بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با MSNBC اظهار کرد: ما تصریح کردیم هرکس که در حملات هفتم اکتبر دست داشته باشد، «تروریست» بوده و هدف مشروعی برای ما است.

وی تاکید کرد که حمله اسرائیل، لبنان و حزب‌الله را هدف نگرفته بلکه کسانی که در حمله هفتم اکتبر نقش داشته‌اند را هدف می‌گیرد.

«شبکه۱۳» اسرائیل در گزارش خبر داد که شخصیت فلسطینی ترور شده در لبنان قرار بود فردا چهارشنبه ۱۳ دی با حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کند.

در واکنش به این حمله پهپادی نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان ضمن محکوم کردن ترور العاروری و همراهان او در بیروت، گفت ترور العاروری در بیروت جنایت جدیدی است که اسرائیل مرتکب می‌شود و آغاز قواعد جدیدی از درگیری است که تل‌آویو علیه کشورش در پیش گرفته است.

ترور نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در شرایطی رخ داد که حماس از طرح ایجاد دولت وحدت ملی استقبال کرده و اسماعیل هنیه رئیس دفتر حماس گفته است: حماس از تشکیل یک دولت وحدت ملی برای کرانه باختری و نوار غزه حمایت می‌کند. از همه گروه‌های ملی فلسطین حمایت می‌کند و تا زمان دستیابی به دیدگاه ملی فلسطین، اجازه نخواهد داد هرج و مرج یا خلائی در غزه رخ بدهد. ما از پروژه ملی فلسطین مبتنی بر دموکراسی که شامل انتخابات و حکومت توافقی است، حمایت می‌کنیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=229122 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x