شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

زنده… ملیکا محمدی عضو تیم ملی فوتبال زنان ایران در حادثه رانندگی جان باخت

دومین رروز اعتصاب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد در اعتراض به تعلیق ۳۸ نفر از کارگران و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در دومین روز اعتصاب خود تمامی درهای ورودی و خروجی شرکت را مسدود نمودند. از جمله شعارهای کارگران:
ما کارگران فولاد علیه ظلم و بیداد می جنگیم، میجنگیم
سفره ما خالیه ظلم وستم کافیه
اگر مشکل حل نشه اهواز قیامت می شه

ادامه ی اعتصاب کارگران منطقه سیری شرکت نفت فلات قاره

کارکنان تلاشگر منطقه‌ی سیری شرکت نفت فلات‌قاره روز سوم دی‌ماه همچون قبل مجددا تجمع نموده تا فریاد دادخواهی خود را به گوش مسئولین برسانند؛ این تجمعی در اعتراض به بی‌عدالتی‌ها و همراه با سکوت مسئولین ادامه دارد. اهم مطالبات کارگران: برکناری مدیران نالایق؛ حذف کامل سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش درصد گرید و اپریزال، عدم دست‌درازی به صندوق بازنشستگی.

سازمان ملل متحد نسب به اعدام یک شهروند ایرانی-سوئدی ابراز نگرانی کرد

عکس آرشیوی از اجتماعی در استهکلم برای درخواست توقف اعدام احمدرضا جلالی در ایران

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل حکم صادره علیه احمدرضا جلالی در ایران را حاصل یک «محاکمه ناعادلانه» خواند و خواستار توقف اعدام وی شد. سازمان ملل متحد روز شنبه هشدار داد که احمدرضا جلالی شهروند ایرانی-سوئدی که حکم اعدامش تایید شده ممکن است «به زودی» در اقدامی انتقام‌جویانه پس از تایید محکومیت یک مسئول سابق قوه قضائیه ایران توسط دادگاه تجدید‌نظر سوئد، اعدام شود. دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد «اطلاعاتی نگران‌کننده» در اختیار دارد که نشان می‌دهد دکتر احمدرضا جلالی ممکن است به زودی در ایران به جرم «محاربه» اعدام ‌شود. مسئولان وزارت خارجه سوئد در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه در همین ارتباط گفته‌اند از این خبر که «هنوز تایید نشده مطلع شده‌اند.» احمدرضا جلالی سال ۲۰۱۷ پس از طرح اتهامات جاسوسی علیه وی که استکهلم و متحدانش آنرا بی اساس تشخیص دادند، به مجازات اعدام محکوم شد اما اجرای حکم وی به تاخیر افتاد.

ملی پوش فوتبال زنان ایران در سانحه رانندگی درگذشت

دوران کودکی ملیکا محمدی در کنار زنده یاد ناصر حجازی

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی بم اعلام کرد که واژگونی خودرو تیبا در ورودی شهر بم، دوراهی باغچمک یک فوتی (ملی پوش فوتبال بانوان) و سه مصدوم داشت. علی طاهری روز یکشنبه در گفت و گوی تلفنی با ایرنا اظهارداشت: این حادثه بامداد امروز در پنج کیلومتری شهر بم رخ داد. ملیکا محمدی ۲۳ ساله هافبک تیم فوتبال خاتون بم و عضو تیم ملی فوتبال زنان کشورمان در این حادثه جان باخت. طاهری بیان کرد: فوت یکی از سرنشینان در محل حادثه بوده که در زمان تصادف جان باخته است. به گفته وی، ۲ سرنشین خانم و راننده که آقا بوده در این حادثه مجروح شدند که حال عمومی مجروحان مساعد گزارش شده است. سروان نعیم مفلحی رییس پلیس راه بم زاهدان نیز در این باراه گفت: بی توجهی به جلو ،خستگی و خواب آلودگی راننده و همچنین تخطی از سرعت مطمئنه علت واژگونی خودرو بوده است. وی عنوان کرد: این مسیر مسکونی و از نقاط حادثه خیز است و در حال احداث یک میدان به صورت بیضی شکل هستیم. به گزارش ایرنا هر سه سرنشین خودرو تیبا بازیکنان تیم خاتون بم هستند. بهناز طاهرخانی اهل تاکستان، ۲۸ ساله و زهرا خواجویی ۲۴ ساله دیگر بازیکنان مجروح این حادثه هستند که در تیم خاتون بم بازی می کنند.

 ممنوعیت تماس تلفنی کارگر زندانی حسن سعیدی

سندیکای کارگران شرکت واحد نوشت: با دستور بازجوی پرونده، تماس تلفنی کارگر زندانی حسن سعیدی عضو سندیکای کارگران شرکت واحد ممنوع شد. از ظهر روز شنبه ۲ دی، بدون ابلاغ قبلی تماس تلفنی این کارگر زندانی قطع شده است و پس از پیگیری ایشان از مسئولان زندان هیچ دلیلی برای قطع تلفن ایشان عنوان نشده است اما گفته شده قطع تلفن به دستور ضابط (بازجو) پرونده بوده است. این در حالی است که حتی برابر آئین نامه سازمان زندان‌ها تصمیم‌گیری در مورد قطع تلفن زندانی با شورای زندان است و پس از گزارش تخلف علیه زندانی‌، شورای زندان تصمیم به قطع تلفن و یا اعمال محدودیتهای دیگر در مورد زندانی می‌گیرد؛ اما این پروسه در مورد قطع تلفن حسن سعیدی انجام نشده است و صرفا با دستور تلفنی بازجو تلفن وی یکباره قطع شده است. بدنبال بازداشت در اردیبهشت ۱۴۰۱، حسن سعیدی مدتهای طولانی تحت بازحویی و‌ در انفرادی بود و با پایان بازحوییها و بدنبال حکم دادگاه در حال گذارندن حکم ناعادلانه ۵ سال زندان میباشد. قطع تماس تلفنی به هر بهانه ای فشار مضاعف بر زندانی است و بازجویان برای اذیت و آزار و فشار بیشتر بر زندانیان سیاسی و عقیدتی بصورت فراقانونی و حتی بدون رعایت تشریفات اداری پیش بینی شده در این خصوص تلفن زندانیان را قطع می‌کنند، و مسئولان زندان هم این دستورات فراقانونی را اجرا میکنند. این اقدامات و رفتارهای غیرانسانی و غیرقانونی باید فورا متوقف شوند.

تبعید حکمت صالحی معلم مریوان و سروآباد به شهرستان بیجار

حکمت صالحی، از معلمان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش سروآباد مریوان به دلیل آنچه حمایت از معترضان سال گذشته در جنبش ژیان، ژیان، ئازادی عنوان شده، توسط هیات تخلفات آ.پ به شهرستان بیجار تبعید شده است. آموزش و پرورش همراستا با نیروهای امنیتی با صدور احکامی چون اخراج ، تبعید ، کسر رتبه بندی و بازنشستگی اجباری معلمان معترض را تحت فشار گذاشته و مستقیما معیشت معلمان را نشانه رفته اند

نگرانی یک سازمان حقوق بشری از وضعیت فاطمه سپهری در زندان؛ خطر جدی، جان او را تهدید می‌کند

سازمان حقوق بشر ایران روز دوم دی، ضمن ابراز نگرانی نسبت به دسترسی نداشتن زندانیان سیاسی به خدمات درمانی، خواهان آزادی فوری فاطمه سپهری برای انجام مراحل درمانی در خارج از زندان شد. مدیر سازمان حقوق بشر ایران در این باره گفت: «علاوه بر حبس غیر‌قانونی به‌خاطر ابراز عقیده، محروم کردن عامدانه فاطمه سپهری از خدمات درمانی مناسب، مصداق شکنجه است و جان او را در خطر قرار داده است.»

سه کارگر در پی غرق‌شدن شناور حامل گچ در اروند رود مفقود شدند

شنبه دوم دی‌ماه یک فروند کشتی باری حامل گچ در اروند رود (شط العرب) غرق شد و سه کارگر آن مفقود شدند. به گزارش شبکه شرق، کامبیز مالکی‌زاده، مدیر بنادر و دریانوردی آبادان اظهار کرد: «این کشتی هفت خدمه داشت که پس از وقوع حادثه چهار نفر توسط شناورهای صیادی نجات یافتند اما سه خدمه دیگر شامل دو تبعه هندی و یک ایرانی مفقود شدند.» مالکی‌زاده افزود: «تیم جستجوی و نجات دریایی بندر آبادان و اروندکنار، بندر خرمشهر، نیروی دریایی سپاه و قواصان در حال امدادرسانی هستند.» کشتی حادثه‌دیده بندر خرمشهر را به مقصد کویت ترک کرده بود. مدیر کل بندر و دریانوردی آبادان افزود: «در حال حاضر نیز شناورهایی به منظور جلوگیری از برخورد دیگر شناور به کشتی غرق‌شده در محل حادثه حضور دارند و علت این حادثه در دست بررسی است.»

رونمایی ایران از «موشک‌های کروز و پهپادهای جدیدش»

نیروی دریایی ارتش ایران می‌گوید از «موشک‌های کروز و پهپادهای جدیدش» رونمایی کرده است. رونمایی ارتش ایران از تجهیزات جدیدش یک روز پس از صورت می‌گیرد که آمریکا این کشور را متهم کرد یک کشتی را در نزدیکی سواحل هند هدف قرار داده است. عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان این مراسم حضور داشت. ایران می‌گوید «سامانه موشک کروز راهبردی طلائیه، سامانه موشک کروز نصیر، اولین بالگرد جنگالی، اولین بالگرد اطلاعاتی، سامانه‌های موشکی سطح به سطح ۸ فروندی، پهپاد پرسه زن و انهدامی هوشمند سنجر ناوشکن جماران» بخشی از تجهیزات جدید این کشور است. روز گذشته، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای گفت: «کشتی کِم پلوتو، با پرچم لیبریا، که در مالکیت ژاپن است و با مدیریت شرکتی در هلند مواد شیمیایی حمل می‌کند، حدود ساعت ۱۰ صبح، به وقت محلی در اقیانوس هند در فاصله ۲۰۰ میل دریایی از ساحل هند، با پهپادی که از ایران شلیک شده بود هدف قرار گرفت.» ایران هنوز به این اظهارات مقام‌های آمریکایی واکنشی نشان نداده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=227993 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x