یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس؛ والیبال مردان ایران قهرمان بازیهای آسیائی؛ روس‌ها؛ بی سر و صدا برمی‌گردند

آملی اودیا کاسارا، وزیر ورزش فرانسه اعلام کرد: حضور زنان ورزشکار محجبه فرانسوی در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس ممنوع است. وی گفت: ورزشکاران تیم‌های فرانسوی شرکت‌کننده در بازی‌های المپیک پاریس نمی‌توانند از روسری استفاده کنند. وزیر ورزش فرانسه اضافه کرده، که آنان طرفدار یک “رژیم سکولار” سختگیرانه در ورزش هستند. تعدادی از بازیکنان فوتبال فرانسه برای لغو این ممنوعیت از شورای دولتی درخواست داشتند. چرا که فرانسه از سال ۲۰۱۶ اجازه استفاده از روسری را به بازیکنان این رشته نداده است. 

رئیس باشگاه فوتبال «تیگرس» کلمبیا به ضرب سه گلوله کشته شد

رئیس باشگاه تیگرس، در بیرون ورزشگاه مورد حمله دو موتورسوار ناشناس قرار گرفت و با ضرب گلوله جان باخت . باشگاه «تیگرس» که در لیگ دسته دوم فوتبال کلمبیا بازی می کند. با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: که ادگار پائز، رئیس این باشگاه پس از شکست این تیم در ورزشگاه خانگی خود بر اثر شلیک گلوله کشته شده است.رسانه‌های محلی گزارش دادند ،که پائز ۶۳ ساله به‌همراه دخترش پس از باخت ۳ بر دو «اف‌سی تیگرس» مقابل «اتلتیکو کالی» با ماشین شخصی خود در حال بازگشت به خانه بود، که توسط دو موتورسوار ناشناس در نزدیکی ورزشگاه مورد حمله قرار گرفت و با ضرب سه گلوله جان باخت!طبق گزارش پلیس، پائز همراه دختر خود در حال رانندگی بود که مورد هدف دو مرد مسلح سوار بر موتورسیکلت قرار گرفت. چندین گلوله به او شلیک شد و آنها پس از اطمینان از مرگ او از محل گریختند.دختر رئیس باشگاه متوفی تیگرس، بدون هیچ آسیبی از این حادثه جان سالم به در برد . مقامات تحقیقات در مورد این حادثه را آغاز کردند.این باشگاه کلمبیایی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «خانواده (باشگاه) تیگرس و جامعه ورزش پس از این حادثه در وضعیت فروپاشی قرار دارند».فرناندو جارامیلو، رئیس لیگ حرفه‌ای کلمبیا، در مراسم درگذشت بائز گفت: «تعهد و فداکاری او برای توسعه ورزش در منطقه ما اثری ماندگار بر جای گذاشت. دوستی با او افتخاری بود که نصیب من شد.وی افزود: «او به‌دلیل مواضع محکم خود و عشقی که به ورزش داشت، همیشه از احترام دوستان خود برخوردار بود. دیدارهای آینده فوتبال کلمبیا به‌یاد پائز با یک دقیقه سکوت پیش از آغاز بازی پیگیری خواهند شد.

والیبال مردان ایران قهرمان بازیهای آسیائی هانگژو ۲۰۲۳

دیدار فینال مسابقات والیبال بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، بین دو تیم ایران و چین برگزار شد، و با پیروزی ۳ بر یک و قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.چینی‌ها ،که از میزبانی بازی‌های آسیایی به دنبال بیشترین مدال طلا از جمله قهرمانی در والیبال بودند .در ست نخست ۲۵ بر ۱۹ برنده شدند.تیم ایران در ست دوم با ۲ دفاع روی تور متوالی از طاهر وادی،‌ شروع خوبی داشت و این روند را تا پایان ست با افزایش اختلاف امتیاز ادامه داد. ایران در ست دوم ۲۵ بر ۱۴ پیروز شد.چین تا اواسط ست سوم، تیم برتر میدان بود اما حملات م>ثرتر بازیکنان ایران، برتری ۲۵ بر ۲۲ ایران را به دنبال داشت. نتیجه ست چهارم هم ۲۶ بر ۲۴ به سود شاگردان بهروز عطایی بود و بازی ۳ بر یک به سود ایران به پایان رسید.بدین ترتیب سومین قهرمانی متوالی تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی، نخستین مدال طلای کاروان ایران در هانگژو بود. تیم ملی ایران بلافاصله بعد از این بازی‌ها عازم برزیل می‌شود تا در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ شرکت کند. برنامه  بر بازی‌های ایران در این مسابقات به شرح زیر است:

شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲
ایران – آلمان، ساعت ۲۳:۳۰

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲
ایران – اوکراین، ساعت ۳

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲
ایران – قطر، ساعت ۱۶:۳۰

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲
ایران – چک، ساعت ۱۶:۳۰

جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
ایران – ایتالیا، ساعت ۲۰

شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
ایران – برزیل، ساعت ۱۶:۳۰

یک‌شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
ایران – کوبا، ساعت ۲۰

دو تیم برتر گروه به صورت مستقیم به بازی‌های المپیک پاریس راه پیدا می‌کنند.

جدول مدالی بازی‌های آسیایی در روز سوم، صعود ایران به رده دهم با طلای والیبال

والیبال ایران در روز سوم بازی های آسیایی به مدال طلا رسید و رتبه کاروان ایران به رده دهم صعود کرد. به نقل از ایسنا، کاروان ایران در سومین روز بازی‌های آسیایی هانگژو موفق به کسب مدال طلا توسط تیم ملی والیبال شد و با این مدال به رده دهم صعود کرد.همچنین در این روز یک مدال نقره توسط علیرضا حسین‌پور در تکواندو کسب شد. به این ترتیب مجموع مدال‌های ایران به عدد ۱۰ رسید. اکنون ایران با یک مدال طلا، چهار مدال نقره و پنج برنز در رده دهم قرار دارد.

تاخت و تاز بانوان ایران و برندگان مدالها:

مدال طلا:

تیم ملی والیبال

مدال نقره:

– مهسا جاور و زینب نوروزی در قایقرانی

– مهسا جاور، نازنین ملایی، فاطمه مجلل و زینب نوروزی در قایقرانی

– مهدی حاج موسایی در تکواندو

– علیرضا حسین پور در تکواندو

مدال برنز:

– فرانک پرتوآذر در دوچرخه سواری

– مرجان سلحشوری در تکواندو

– مبینا نعمت زاده در تکواندو

– محمد رهبری در شمشیربازی

– نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی در تیمی تنیس روی میز

حادثه دردناک برای مینا پناهی

مینا پناهی، تالوکار ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، هنگام اجرای فرم نان‌چوان دچار مصدومیت شد و به دلیل شدت این آسیب‌دیدگی، بلافاصله به بیمارستان اعزام شد. با گذشت ساعتی از این اتفاق مشخص شده پناهی دچار پارگی نسبی رباط صلیبی قدامی و رباط جانبی شده است.دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و مسئول تیم پزشکی اعزامی کاروان ورزش ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو، در این رابطه گفت: «با توجه به آسیب‌دیدگی این ورزشکار از ناحیه زانو و اینکه مشکوک به پارگی رباط صلیبی بود، جهت انجام ام‌آر‌آی و سی‌تی‌اسکن به بیمارستان اعزام شد و با وجود اینکه در سی‌تی‌اسکن خوشبختانه شکستگی رویت نشد، اما در ام‌آر‌آی مشخص شد پارگی نسبی رباط صلیبی قدامی و رباط جانبی رخ داده است.»او ادامه داد: «جهت اقدامات بعدی این ملی‌پوش به دهکده بازگشت که به منظور پیشگیری از تشدید آسیب‌دیدگی برای او ویلچر تهیه گردید، در دهکده نیز با ارتوپد مقیم پلی‌کلینیک مشاوره لازم صورت گرفت و این متخصص نیز بر اساس ام‌آر‌آی، آسیب‌دیدگی رباط‌ها را تایید کرد.»

پیدا شدن موبایل ورزشکار بین ۱۰ هزار کیسه زباله!

در حاشیه بازی‌های آسیایی هانگژو ،یک اتفاق غیرمنتظره رخ داد. تلفن همراه یک ورزشکار در میان ۱۰ هزار کیسه زباله پیدا شد. به نقل از خبرنامه بازیهای آسیائی هانگژو، لیو تیان یی ۱۲ ساله، شطرنج باز هنگ کنگ، در مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره بازی های آسیایی ،تلفن همراه خود را در استادیومی که ۵۲۳ هزار متر مساحت و ۱۰ هزار صندلی دارد، گم کرد.یک گروه داوطلب ۱۰ هزار کیسه زباله را مجددا باز و کنترل کردند و در کمتر از چند ساعت توانستند به این شطرنج‌باز کمک کنند، تا تلفن همراه خود را پیدا کند.

سقوط بارسلونا به دسته دوم

خاویر تباس، رییس مشهور لالیگا، روز گذشته در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی در خصوص مسائل مختلف به صحبت پرداخت؛ از علاقه‌اش به رئال مادرید در گذشته تا تبعات پرونده نگریرا برای بارسلونا: «این احتمال وجود دارد که در صورت احراز تخلف، بارسلونا به لالیگا دو فرستاده شود.»رییس لالیگا در این رابطه گفت: «با بازشدن پرونده انضباطی در خصوص ماجرای نگریرا [نایب‌رییس سابق کمیته داوران اسپانیا]، جریمه بارسلونا می‌تواند از یک هشدار و توبیخ تا سقوط به دسته پایین‌تر متفاوت باشد.»او در پاسخ به این سوال که آیا واقعا چنین احتمالی وجود دارد، با تاکید گفت: «بله، در صورت تایید جرم آشکار از سوی بارسلونا این احتمال هست که دادگاه چنین رایی صادر کند. اگر قاضی رای دهد، حتما باید اجرا شود. همان‌طور که سالها قبل برای الچه این اتفاق افتاد.» در سال ۲۰۱۵ تیم الچه به دلیل فرار مالیاتی و بدهی، با حکم دادگاه به دسته پایین‌تر سقوط کرد و ایبار رده هجدهمی، به جای سقوط به لالیگا دو، به سطح اول فوتبال اسپانیا بازگشت.

نکاتی از نمایش نیوکاسل که میزبان را به خاک و خون کشید

نیوکاسل بی‌رحمانه میزبان خود شفیلدیونایتد را به خاک و خون کشید و با پیروزی ۸ بر صفر چهار رکورد بر جای گذاشت. تیم ادی هاو بعد از نخستین حضور در لیگ قهرمانان در ۲۰ سال گذشته که با تساوی بدون گل در میلان همراه بود، به یک برد درخشان رسید و با ۹ امتیاز از ۶ بازی ابتدایی فصل در رده هشتم قرار گرفت.
 
بهترین برد خارج از خانه
کلاغ‌ها یک گل دیگر می‌خواستند تا به رکورد برد ۹ بر صفر لسترسیتی برابر ساوتهمپتون در سنت‌مری برسند اما همین برد هم بهترین پیروزی خارج از خانه نیوکاسل در تاریخ لیگ برتر است. تیم ادی هاو فصل قبل در زمین وستهام به برتری ۵ بر یک رسید تا با بهترین نتیجه بیرون از خانه خود برابر شود. نیوکاسل یک بار دیگر هم در سال ۱۹۹۹ توانسته بود ۸ گل به یک تیم شفیلدی بزند اما آن بازی در خانه بود و مقابل دیگر تیم بزرگ این شهر یعنی شفیلدونزدی.
 
۸ گلزن متفاوت
در این بازی برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر ۸ گلزن متفاوت وجود داشت. چلسی در سال ۲۰۱۲ توانسته بود با ۷ گلزن استون ویلا را شکست دهد و فرناندو تورس، داوید لوییز، برانیسلاو ایوانوویچ، فرانک لمپارد، اسکار، ادن آزار و رامیرز (دو گل) برای این تیم گل زده بودند. منچستریونایتد هم در برد سال ۲۰۲۱ مقابل ساوتهمپتون در اولدترافورد ۷ گلزن داشت: آرون وان بیساکا، مارکوس رشفورد، ادینسون کاوانی، آنتونی مارسیال، اسکات مک تأمینای، برونو فرناندز و دن جیمز. اما نیوکاسل با گلزنی شان لانگستاف، دن برن، اسون بوتمن، کالوم ویلسون، آنتونی گوردون، میگل آلمیرون، برونو گیمارش و الکساندر ایساک به تنهایی رکورددار است. کایران تریپیر مدافع کناری تیم ملی انگلیس در این بازی سه پاس گل داد.
 
بزرگترین برد لیگ برتری هاو
مربی نیوکاسل حالا بهترین برد خود در لیگ برتر را به ثبت رسانده است. او البته قبلاً هم برد ۸ بر صفر به دست آورده وقتی بورنموث در سال ۲۰۱۴ بیرمنگام سیتی را با این نتیجه شکست داد؛ در فصلی که در نهایت به صعود این تیم از چمپیونشیپ به لیگ برتر منجر شد. آن پیروزی هم درخشان‌ترین برد تاریخ دسته دوم فوتبال انگلیس بود.
 
بدترین شکست شفیلد
روی دیگر سکه بدترین شکست تاریخ باشگاه بزرگ شفیلدیونایتد در ۴۹۸۸ بازی در لیگ بود. این تیم برای اولین بار بعد از باخت ۱۰ بر ۳ مقابل میدلزبورو در سال ۱۹۳۳ در یک بازی ۸ گل خورده است. پل هکینگباتم، مربی شفیلدیونایتد بعد از این بازی گفت: «من چیزهایی در نیمه دوم دیدم که هرگز ندیده بودم. واقعاً بعضی چیزها غیرقابل قبول است. این بازی‌ها قرار نیست فصل ما را تعریف کند، امتیازات طول فصل عملکرد هر تیمی را مشخص می‌کند اما این بازی درس‌های سختی به ما داد و باید بعد از آن آرامش خود را حفظ کنیم.» شفیلد با یک امتیاز از ۶ بازی در قعر جدول لیگ برتر قرار دارد.

جام جهانی ۲۰۲۳ بدون حضور ایران برگزار می‌شود

مسابقات جهانی مینی فوتبال در راس الخیمه برگزار خواهد شد، و از ایران تیمی حضور نخواهد داشت. کشورهای عربی و در راس آن‌ها ،عربستان، امارات و قطر با میزبانی مسابقات مهم فوتبال جهان سعی دارند .تا هم در توسعه این ورزش در کشورشان کمک کنند و هم به صنعت توریسم یاری برسانند.در جدیدترین مسابقات اعلام شده، جام جهانی مینی فوتبال ۲۰۲۳ در راس الخیمه امارات برگزار خواهد شد. این مسابقات از ۲۹ روز دیگر و با حضور ۳۲ تیم در ۸ گروه برگزار خواهد شد که عدم حضور تیم ایران در این جام در نوع خود عجیب است. لبنان، عراق، امارات، ژاپن، قزاقستان، هند و تایلند نماینده‌های فوتبال آسیا در این جام هستند.این مسابقات در سال ۲۰۲۲ در باکو آذربایجان انجام شده بود و حالا امارات قصد دارد تا با انجام این تورنمنت و دادن جوایز به تماشاگران سعی کند این مسابقات را در کشورش از همیشه گرم‌تر کند.

آنچلوتی داغ کرد، خشم مرد ایتالیایی

کارلو آنچلوتی در نشست خبری بازی با لاس پالماس بر خلاف نشست‌های قبلی روز پرتنشی داشت و به خصوص از مطرح شدن دو سوال ناراحت شد. رئال مادرید پس از شکست ۳-۱ در دربی برابر اتلتیکو خود را مهیای بازی با تیم تازه صعود کرده لالیگا، لاس پالماس، می کند. پس از شکست یکشنبه، کارلو آنچلوتی تحت انتقادات شدید رسانه ها قرار گرفته است.مربی ایتالیایی در نشست خبری خود و در مورد لاس پالماس گفت: «هر تیمی ویژگی‌های خود را دارد و لاس پالماس فوتبال خوبی بازی می‌کند. این تیم کیفیت بالایی دارد. ما به پیروزی و به واکنش سریع بعد از اتفاقات روز یکشنبه فکر می‌کنیم.»

این مدت با انتقادات چگونه کنار آمده‌اید؟ :«انتقاد بخشی از فوتبال و کار مربی است. وقتی رئال مادرید را هدایت می‌کنید و اوضاع خوب پیش نمی‌رود، انتقادات  اوج می‌گیرند و این منطقی است. این البته روی من تاثیری ندارد. من باید کارهایی را که خوب انجام نمی‌دهیم ارزیابی کنم. معتقدم الان خوب کار کرده ایم ولی نقاط ضعفی هم داریم که باید برطرف شوند.»هر سیستم ضعف خود را دارد: «هیچ سیستمی در فوتبال کامل نیست. ۳-۳-۴ هم کامل نیست. هر طرحی نقطه ضعف خودش را دارد. ۲-۴-۴ لوزی به شما این امکان را می‌دهد که از بالاتر حریف را تحت فشار قرار دهید و پرانرژی تر باشید، اما می‌توانید در مرکز زمین از تسلط و صلابت خود خارج شوید. ما روی این موضوع کار می‌کنیم. مشکل ما واضح و قابل رفع است.»

کارواخال، گولر و وینیسیوس چطور هستند؟ «آن‌ها در دسترس هستند که خبر بسیار خوبی است. این نشانه ای عالی است. فردا آن‌ها آماده بازی هستند ولی یک ارزیابی دیگر نیز خواهیم داشت و باید ببینم چند دقیقه می‌توانند بازی کنند.»

آیا مایل به تمدید هستید؟ «من اینجا خیلی خوشحالم و همه این را می دانند. اما اکنون زمان آن نیست.»پنج گل از ۶ گل خورده در ۲۰ دقیقه اول بوده است. چه کاری می توان برای رفع این مشکل کرد؟ «خودم نیز قبلا به این نکته اشاره کرده‌ام. معتقدم باید با تمرکز بیشتر وارد بازی شویم و در دقایق ابتدایی تعهد و کیفیت بیشتری نشان دهیم.»

آیا تردیدهای پیرامون سیستم تیم را درک می‌کنید؟ «مردم می‌توانند نظر خود را بدهند و هر چه می‌خواهند بگویند. همه ایده‌ها محترمند. اما من نمی توانم وارد این موضوع شوم. باید معضلات را با تعادل و آرامش بیشتری ارزیابی کنم و خوشبختانه این در خون من است. من فردی آرام و با ظرفیت هستم. زیر سوال بردن تیمی که ۶ بازی از هفت بازی خودش را برده، زیادی است.»

آیا گولر می تواند بازی کند؟ «او در دسترس است و به دقایقی حضور در زمین و عادت کردن به سبک بازی تیم نیاز دارد، اما فرم فعلی او خوب است. در این مدت او نشان داده که استعداد فوق العاده ای دارد و این در ذاتش است.»

چرا این همه مهره را در دربی عوض کردید؟ «مودریچ می‌توانست بدون مشکل در آن پست بازی کند و از بلینگام، من فقط خواستم کمی بیشتر به دفاع کمک کند. وظایف هجومی او مثل قبل بود. فکر می‌کنم آنقدر مهره‌ها را عوض نکردم.»

با مدافعان صحبت کردید؟ «ما فیلم‌ گل‌های خورده را دیده‌ایم و می‌دانیم که باید قوی‌تر عمل می‌کردیم. هم برای جلوگیری از سانترهای آسان و هم برای جمع کردن افراد در منطقه دفاعی.»

انتقادی که بیش از همه به شما می شود، این است که جرات نمی کنید مودریچ و کروس را روی نیمکت بنشانید؟ «خلاصه ای از تمام انتقادات را به من بدهید! هیچ چیز، هیچ چیز من را آزار نمی دهد. این کار من است، همانطور که قبلاً گفتم. این درست نیست که من جرات ندارم مودریچ و کروس را روی نیمکت بگذارم. اینجا همه بازی‌ها مهم هستند. اگر بخواهم به همه انتقادات پاسخ دهم که نمی‌شود. در این صورت باید وقت زیادی را اینجا (در سالن کنفرانس) بگذرانم.»کارلتو در مورد مطرح شدن نام ژابی آلونسو به عنوان جانشینش در حالی که مشخص بود از این سوال خشنود نیست، گفت: «من او را می شناسم، زیرا او را به عنوان بازیکن در تیم هایم داشتم. او دانش بسیار زیادی از فوتبال دارد و در لورکوزن عملکرد خوبی داشته است. آرزو می کنم او، رائول یا آربلوا، روزی مربی رئال مادرید شوند. زیرا بهترین هستند. من آنها را خیلی دوست دارم، امیدوارم روزی آنها بتوانند مربی این باشگاه باشند.»

چراغ سبز یوفا: روس‌ها بی سر و صدا برمی‌گردند

یوفا ،به تیم‌های زیر ۱۷ سال روسیه اجازه داد در رقابت‌های اروپایی شرکت کنند. این در حالی است که پیش از این کلیه تیم‌های فوتبال روسیه از اروپا حذف شده بودند. از زمان آغاز جنگ اوکراین، کلیه تیم‌های فوتبال روس، در سطح ملی و باشگاهی، توسط یوفا از شرکت در رقابت‌های اروپایی منع شده بودند. به این ترتیب از فوریه ۲۰۲۲ تا امروز هیچ تیمی از روسیه در تورنمنت‌های یوفا شرکت نکرده است.

اما یوفا، ظاهرا قصد دارد به تدریج این محدودیت‌های روسیه را کاهش دهد. در تصمیم امروز یوفا اعلام شد که تیم‌های زیر ۱۷ سال روسیه از این فصل می‌توانند در رقابت‌های اروپایی شرکت کنند. البته یوفا می‌گوید علت تصمیمش این است که کودکان نباید به خاطر اقدامات بزرگترها مجازات شوند. الکساندر چفرین، رئیس یوفا، می‌گوید این نهاد قصد ندارد محرومیت‌های دیگر فوتبال روسیه را لغو کند.در بیانیه یوفا چنین آمده است: “ناراحت‌کننده است که به دلیل یک بحران ادامه‌دار نسلی از کودکان و نوجوانان از حق‌شان برای رقابت در فوتبال بین‌المللی محروم شده‌اند. کمیته اجرایی یوفا به همین علت تصمیم گرفت تیم‌های روس متشکل از بازیکنان کودک و نوجوان از این فصل اجازه حضور در تورنمنت‌های اروپایی را داشته باشند”.مسابقات تیم‌های زیر ۱۷سال روسیه به این شرط در اروپا برگزار می‌شود، که آنها با پرچم یوفا و نه پرچم روسیه در رقابت‌های حضور داشته باشند. از این گذشته هیچ مسابقه‌ای توسط یوفا در خاک روسیه برگزار نخواهد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=217770 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x