جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تهدید معاون قوه قضائیه در آستانه سالگرد قیام ژینا: با قاطعیت برخورد می‌کنیم!

اين مقام قضايی تهديد کرد عده‌‎ای قلیل که بخواهند به‌ هر بهانه‌ای، در روز‌های آتی ساختارشکنی کرده و به خیابان‌ها بریزند و مشکلاتی را ایجاد کنند مجازات خواهند شد؛ شیوا عاملی‌راد، نماينده شورای صنفی تشکل های صنفی فرهنگيان، پس از حضور در مراسم اهدای جایزه‌ ویژه‌ صلح در کره‌ جنوبی به اين شورا، اخراج شد

تهدید معاون قوه قضائیه در آستانه سالگرد قیام ژینا: مردم فریب بخورند با قاطعیت برخورد می‌کنیم!

صادق رحیمی، معاون قوه قضائیه جمهوری اسلامی معترضان را تهدید کرد که اگر «مشکلاتی برای نظام» ایجاد کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد. این مقام قضائی گفت که «دشمنان» به دنبال تحریک عده‌ای هستند تا مانند سال گذشته مشکلاتی برای نظام ایجاد شود ولی به زعم او «دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، تمامی این تحرکات را تحت نظر دارند و در صورت مشاهده عده‌‎ای قلیل که بخواهند به‌ هر بهانه‌ای، در روز‌های آتی ساختارشکنی کرده و به خیابان‌ها بریزند و مشکلاتی را برای کشور و مردم فهیم ایجاد کنند، آنان را شناسایی کرده و تحویل دستگاه قضائی خواهند داد.» این جدیدترین تهدید مقام‌های امنیتی و قضائی جمهوری اسلامی در آستانه سالگرد قیام ژینا/ مهسا است. در هفته‌های گذشته جمهوری اسلامی آزار و اذیت خانواده‌های جان‌باختگان و احضار و دستگیری افراد و چهره‌های مدنی را افزایش داده است. عفو بین‌الملل هم در گزارش اخیرش بخشی از این آزارهای سیستماتیک را مستند کرده است. معاون قوه قضائیه جمهوری اسلامی به کسانی که سال گذشته با دستور عفو علی خامنه‌ای از زندان آزاد شده‌اند هم هشدار داد که «اگر مجدداً فریب خورده و اقدامات خود را تکرار کنند با قاطعیت بیشتری با آنان برخورد می‌شود؛ بدین معنا که مجازات آنان مضاعف، و ارفاق و تخفیفی نسبت به ایشان اعمال نخواهد شد.»

بازنشستگی اجباری ۹ تن از اساتید علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران

صفاوردی استاد سابق علوم سیاسی اعلام کرد ۹ تن از اساتید علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران با اتهاماتی مانند ضد انقلاب بودن، داشتن تفکر غربزده و ولایی نبودن به صورت اجباری بازنشسته شده اند، یعنی همان اسلحه‌ای که برای هر حذفی مشروع شده است. به گفته وی هیچ یک از آنها ۳۰ سال خدمت نیستند و اخراجشان مطابق آیین‌نامه نبوده. وی گفت تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد آشکارا گفته بود این کار قانونی است. به ولایتی هم نامه نوشتیم، اما پاسخی نداد.

بازداشت و احضار ۹ تن از اعضای خانواده جانباختگان اعتراضات در روزهای اخیر

با نزدیک تر شدن به سالگرد اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، خانواده های جانباختگان اعتراضات با اعمال فشار مضاعف از سوی نهادهای امنیتی و قضایی مواجه هستند. در یک هفته اخیر، دستکم ۹ تن از اعضای خانواده جانباختگان اعتراضات سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و یا احضار و مورد بازجویی قرار گرفته اند. به گزارش خبرگزاری هرانا، نسرین علیزاده، خواهر شیرین علیزاده از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در چالوس، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در اصفهان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. بازداشت خانم علیزاده در حالی صورت گرفته است که محمد (کوروش) وزیری، همسر شیرین علیزاده نیز ششمین روز از بازداشت خود را در زندان دستگرد اصفهان سپری میکند.
روز سه شنبه سی و یکم مردادماه، مهسا یزدانی، مادر محمد جواد زاهدی، از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در حوالی منزل خود واقع در ساری بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
همزمان فرامرز آبیل، نوجوان ۱۵ ساله، برادر اسماعیل آبیل (براهویی)، یکی از جانباختگان وقایع هشتم مهرماه ۱۴۰۱ موسوم به “جمعه خونین زاهدان”، توسط نیروهای امنیتی در تربت حیدریه بازداشت شد. علیرغم پیگیری های خانواده این شهروند، کماکان اطلاعی از سرنوشت این نوجوان در دست نیست.
ماشاالله کرمی، پدر محمد مهدی کرمی، معترض اعدام شده نیز روز دوشنبه در منزل شخصی خود بازداشت شد. تا زمان تنظیم این گزارش از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه آقای کرمی اطلاعی حاصل نشده است.
در ادامه بازداشت ها، روز سه شنبه هفته جاری، شرمین حبیبی همسر فریدون محمودی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و تنها سرپرست یک فرزند هفت ساله، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی نهایتا روز چهارشنبه یکم شهریور، با قرار تامین آزاد شد. فریدون محمودی همسر خانم حبیبی در تاریخ بیست و هشتم شهریورماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری هدف تیراندازی قرار گرفت و جان خود را از دست داد.
در ادامه روند افزایش فشار بر خانواده های جان باختگان، روز دوشنبه ۳۰ مردادماه نیز، حسن درافتاده و ماردین درافتاده، پدر و برادر کومار درافتاده، از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، به اداره اطلاعات پیرانشهر احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند. به گفته منابع محلی “نیروهای امنیتی خانواده درافتاده را تهدید کرده‌ اند که در سالگرد اعتراضات سراسری از شرکت در مراسم ها و فعالیت در فضای مجازی خودداری کنند.”
همچنین مهسا بصیر توانا، خواهر مهران بصیر توانا، از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ که مادر دو فرزند است، روز پنجشنبه بیست و ششم مردادماه، توسط نیروهای امنیتی در فومن بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بی خبری از وضعیت هومن طاهری از بازداشت شدگان گیلان

کانال ماهی سیاه نوشت: هومن طاهری، از بازداشت شدگان روز ۲۵ مرداد در رشت، در روزهای اخیر به سلول انفرادی منتقل و از حق تماس به دستور قاضی محروم شده است. این مسئله نگرانی‌ها را درباره‌ی وضعیت و سلامت این فعال اجتماعی، افزایش داده است.
طبق استوری مادر این فعال اجتماعی، تاکنون و با وجود گذشت یک هفته از بازداشت، او هیچ تماسی با خانواده نداشته است. زهرا طاهرخانی، مادر او دیروز (چهارشنبه ۱ شهریور) در یک استوری اینستاگرامی نوشت: «یک هفته بی‌خبری، نه تماسی و نه دیداری، تا کی صبر باید… تا کی پشت درهای آهنین منتظر روزنه‌ای از نور دیدار تو باشم، هومن جان، دلبندم، دلتنگم»
گفته می‌شود هومن طاهری به دستور مستقیم قاضیِ پرونده از تماس و ملاقات محروم و بیش از سه روز است که در زندان لاکان به سلول انفرادی منتقل شده است. مسئولین زندان لاکان رشت، هیچگونه توضیحی برای این نقل و انتقالات و محرومیت‌ها نداده‌اند اما آنچه مشخص است انتقال این فعال اجتماعی به سلول انفرادی و محرومیت او از تماس با خانواده با هدف اِعمال فشار بیشتر در بازجویی و در ادامه‌ی سناریو ساختگی نهادهای امنیتی صورت گرفته است. در حالی‌که بیش از یک هفته از بازداشت غیرقانونی تعدادی از شهروندان و فعالان زنان در گیلان می‌گذرد، خانواده و دوستان برخی از بازداشت‌شدگان بدون هیچ تماسی و در بی‌خبری کامل از وضعیت آنان به سر می‌برند.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور: سیاست‌های سرکوب در نزدیکی سالگرد

بر اساس اطلاعیه مندرج در سایت دانشگاه فردوسی، کلاس‌های این دانشگاه در تمامی مقاطع تحصیلی در دو‌ هفته اول مهرماه بصورت مجازی برگزار خواهند شد. این درحالی است که هیچ ‌توضیحی من باب علت این تغییر ناگهانی ارایه نشده‌است. چندی پیش سخنگوی وزارت علوم عنوان کرده بود که «کلاس‌ها به محض شروع سال تحصیلی جدید حضوری خواهد بود.» گفتنی است در اغلب دانشگاه‌های بزرگ کشور، علیرغم اعلام قبلی مبنی بر شروع ترم در ۲۵ شهریور، تاریخ آغاز کلاس‌ها حداقل یک هفته به تعویق افتاده است. در دانشگاه شریف، ترم جدید از سوم مهر آغاز خواهد شد. از سوی دیگر گزارش‌های متعدد حاکی از افزایش تماس‌‌های نهادهای امنیتی با دانشجویان در نزدیکی سالگرد مهسا است. در دانشگاه خواجه نصیر دست‌کم با ۴۰ دانشجو تماس گرفته شده‌است. همچنین در طی هفته گذشته، گزارشات متعددی حاکی از افزایش تماس‌ها با دانشجویان دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر و شریف هستند. دانشجویان در جلسات بازجویی تهدید شده‌اند و از آنان تعهدنامه‌ای مبنی بر عدم شرکت در اعتراضات احتمالی دانشجویی و عدم فعالیت همسو در فضای مجازی اخذ شده‌است. گفتنی است که بسیاری از دانشجویان احضار شده، در اعتراضات سال گذشته نه دستگیر شده‌اند و نه محکومیت انضباطی داشته‌اند و بنظر می‌رسد احضار آنان، صرفا جهت ایجاد رعب و وحشت ‌است. همچنین همکاری حراست دانشگاه‌ها و ارسال مستقیم اسامی دانشجویان برای نهادهای امنیتی، در بسیاری از موارد محرز شده است. همچنین گزارش‌ها حاکی از تماس نیروهای امنیتی با چند دانشجوی دانشگاه تبریز است. در دانشگاه مدنی آذربایجان نیز در هفته‌های اخیر، حراست با تماس با دانشجویان و خانواده‌‌هایشان، آنان را تهدید به معرفی به نیروهای امنیتی و بازداشت و اخراج از دانشگاه کرده‌ است.

جزئیات تازه از «شکنجه‌» سامان یاسین؛ از اعدام مصنوعی تا انتقال به مرکز روانپزشکی

سامان یاسین (صیدی) در یک فایل صوتی که به‌تازگی انتشار یافته، برخی از «شکنجه‌های جسمی و روانی» تحمیل‌شده بر او، از جمله اعدام مصنوعی، شکستن بینی، حضور در سردخانه و انتقال به بیمارستان روانی طی ماه‌های گذشته را شرح داده است. یاسین در این فایل صوتی که روز چهارشنبه یکم شهریور توسط «شبکه حقوق بشر کردستان» منتشر شده، می‌گوید که مسئولان بازداشت او با تهدید در مورد آسیب رساندن به خانواده‌اش، مجبور به اعتراف اجباری و پذیرفتن اتهامات از جمله «تیراندازی» کرده‌اند. این خواننده زندانی در ادامه گفته است که در فاصله بازجویی و تهدید خانواده‌اش، او را «دو شب» به «سردخانه» برده و در آن جا با قرار دادن خودکار در حفره بینی‌اش آن را «شکسته و چند بار او را از پله‌ها به پایین هل» داده‌اند. سامان صیدی، رپر ایرانی که با نام هنری سامان یاسین فعالیت داشته است، اوایل مهر ۱۴۰۱ و در جریان اعتراضات سراسری بازداشت و به محاربه متهم شد. ابتدا برای او حکم اعدام صادر ولی این حکم بعدتر در دیوان عدالت کشوری نقض شد. او در فایل صوتی منتشرشده اخیر که تاریخ ضبط آن مشخص نیست، در شرح «اعدام ساختگی» خود توسط مقامات زندان گفته است که پس از صدور حکم اعدام به زندان رجائی‌شهر منتقل شده و در آن ‌جا با محسن شکاری در قرنطینه بوده و یک بار هم برای «اعدام مصنوعی» منتقل شده بود.
به گفته یاسین او پس از یک دوره شکنجه بار دیگر به زندان اوین منتقل شده و یک ماه بدون پرسش و بازپرسی در انفرادی بوده است که خبر نقض حکم را دریافت می‌کند. سامان یاسین (صیدی) همچنین درباره انتقالش به بیمارستان روانپزشکی رازی معروف به «امین‌آباد» گفته است که انتقال او پس از درخواست «عدم حبس» صورت گرفته بود و مقامات زندان گفته بودند که او را برای انجام آزمایش به مرکز درمانی منتقل می‌کنند، اما او را به بیمارستان روانپزشکی انتقال دادند. به گفته یاسین در پی مخالفت او با زدن آمپول در این بیمارستان، «شش سرباز و چند نفر از کارکنان بیمارستان او را گرفته بودند و در حالی که به دلیل درگیری تمام لباس‌هایش پاره» شده بود، وی را در حالی که دست‌بند و پابند داشته است به «تخت بستند و آمپولی به او تزریق کردند که بر اثر آن ۲۴ ساعت بیهوش بوده است». او در این فایل صوتی می‌گوید که پس از آن نیز «داروهایی» را تجویز کردند که پس از خوردن آن‌ها در روز اول، دو روز خوابش برده و با وجود قطع قرص‌ها تا چند روز نتوانسته چیزی بخورد و حتی بخوابد و پس از چند روز و بازگشت از بیمارستان روانپزشکی، «پنج کیلو وزن کم کرده بود». سامان یاسین در ماه‌های گذشته با انتشار فایل‌های صوتی متعدد بر بی‌گناهی خود تأکید کرده و دست کم یک بار اقدام به اعتصاب غذا کرد.

۲۳ نفر در آتش سوزی در کارخانه فوم سازی شیراز مصدوم شدند

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد آتش در کارخانه فوم‌سازی شیراز به‌شکل کامل مهار شده است. به گفته ی وی در زمان حادثه، ۶۵ نفر نیرو در کارخانه حضور داشتند که ۲۳ نفر از آن ها مصدوم شدند.

شیوا عاملی‌راد، فعال مدنی معلمان، پس از حضور در مراسم اهدای جایزه‌ ویژه‌ صلح در کره‌ جنوبی، اخراج شد

شیوا عاملی‌راد، فعال مدنی معلمان، پس از حضور در مراسم اهدای جایزه‌ ویژه‌ صلح «بنیاد ۱۸ مه» کره‌ جنوبی، اخراج شده است.
«شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» روز چهارشنبه یکم شهریور اعلام کرد که در حکم صادرشده علیه خانم عاملی‌راد، تاریخ اجرای حکم اخراج این معلم، ‌۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ هم‌زمان با تاریخ ۱۸ مه ۲۰۲۳، یعنی روز برگزاری مراسم صلح «بنیاد ۱۸ مه» در کره‌ جنوبی و اهدای جایزه ویژه این رویداد به شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران اعلام شده است. گفتنی است شیوا عاملی‌راد، عضو انجمن صنفی معلمان مریوان، به‌عنوان نماینده‌ بین‌المللی این شورا در مراسم گفته‌شده بدون حجاب اجباری حضور یافت و جایزه ویژه این مراسم را دریافت کرد.

اعتراض زندانیان زندان اوین به طناب پیچ کردن یک زندانی سیاسی بیمار برای انتقال به بیمارستان

بر اساس گزارش منبع آگاه از بند چهار زندان اوین، امروز صبح سه‌شنبه یکم شهریور ماه یک زندانی سیاسی به نام “امید چتر نور” که از بازداشت‌شدگان جریان انقلاب است، به علت مسمومیت غذایی از زندان به بیمارستان لقمان انتقال یافت. منابع آگاه می‌گویند؛ گارد زندان با طناب‌پیچ کردن دست و پا و گلوی این زندانی او را به بیمارستان انتقال داده‌اند. وی پس از معاینه در بیمارستان، توسط ماموران در مسیر بازگشت به زندان اوین مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و با جراحات بسیار و کبودی در ناحیه دست و پا و جای زخم بر چهره و بدن به زندان بازگردانده شده است. زندانیان با اعتراض به این برخورد غیرانسانی ماموران اقدام به سر دادن شعار در بند چهار زندان اوین کردند. گارد ضدشورش جهت سرکوب زندانیان وارد بند چهار زندان اوین شده و اقدام به قطع تلفن‌ها کرده است.

انفجار در پالایشگاه سرخس دو کشته و پنج مصدوم داشت

معاون امنیتی استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: نشت گاز محصور شده در یکی از شیرهای بخشی از پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس که در دست تعمیر بوده است، منجر به «انفجار خفیف» و کشته شدن دو نفر و مصدومیت پنج نفر شد. مجروحین به بیمارستان منتقل شدند و حال عمومی آنان مساعد است.

دادگاه تجدیدنظر حکم مجید توکلی را عیناً تأیید کرد: شش سال زندان و مجازات‌های تکمیلی

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران به ریاست قاضی حوزان و قاضی خلیلی، چهارشنبه یکم شهریور حکم اولیه علیه مجید توکلی، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق، از بازداشت‌شدگان جنبش سراسری ۱۴۰۱ را عیناً تأیید کرد. شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران پیش از این مجید توکلی را به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال زندان و به اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به پنج سال زندان محکوم کرده بود. او همچنین در مجازات‌های تکمیلی به دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی، دو سال ممنوعیت اقامت در تهران و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود. براساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال زندان در مورد مجید توکلی قابل اجرا خواهد بود. آخرین جلسه رسیدگی به اتهام‌های مجید توکلی ۲۴ تیرماه سال جاری برگزار شد. مجید توکلی در سال‌های گذشته چندین بار بازداشت شده بود. آخرین‌بار یکم مهرماه سال گذشته در رابطه با جنبش زن، زندگی، آزادی بود که در نهایت ۲۸ آذرماه همان سال با سپردن وثیقه آزاد شد.

این همه شاخ و شانه کشیدن فقط برای ۶ درصد خانم‌ها؟!

محمد مهاجری روزنامه نگار نوشت: روزنامه محترم کیهان نتایج یک پژوهش درباره حجاب را منتشر کرده که اطلاعات مهم و جذابی در آن آمده است. بخشی از این داده ها عبارتند از:
۸۴ درصد زنان به حجاب اعتقاد دارند.
۹۵ درصد بانوان به گونه ای حجاب دارند که امنیت داشته باشند.
۷۹ درصد بانوان احساس حجاب اجباری ندارند
و مهمتر از همه اینکه:
فقط ۶.۴ درصد از بانوان در کل کشور به بی‌حجابی روی آورده اند. این رقم در تهران ۹.۳ درصد است.
واقعا چرا وزیر محترم کشور، مسئولان نیروی انتظامی و بخصوص نمایندگان محترم مجلس به این پژوهش وقعی نمی گذارند؟ برای برخورد با ۶.۴ درصد از بانوان که نیازی به این همه خدم و حشم و دوربین مخفی و هوش مصنوعی و بگیر و ببند و تهدید و حجاب‌بان و قانون نویسی در پستوهای مجلس نیست.
تقابل و دوقطبی سازی و جنگ با حجاب- بی‌حجاب راه انداختن، فتنه ای است که اگر بپا خیزد، پیامدهای وحشتناکی خواهد داشت. همین الان در معابر، وسایل نقلیه عمومی، مراکز خرید و… نوعی همزیستی آرام بین هر دو گروه وجود دارد.
به جای دمیدن در آتش کینه و اختلاف، به آن ۹۴ درصدی که حجاب را رعایت می کنند چنان آموزش حسن معاشرت بدهیم که طبق قاعده جذب حداکثری  ۶ درصد باقیمانده جذب شوند.
این روش، هم اسلامی تر است، هم انسانی تر، هم برای نظام کم هزینه تر. روشهای خشن و غیرعقلانی باعث می شود حتی افراد و خانواده های مذهبی هم از روشهای رسمی حکومت اعلام برائت کنند!

کشته شدن یک مرزبان و بازداشت سه عضو «جیش‌العدل» در سیستان و بلوچستان

روز چهارشنبه یکم شهریور دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری سه نفر به اتهام عضویت در گروه «جیش‌العدل» خبر داد و مدعی شد که این سه تن «قصد انجام اقدامات ضد امنیتی» در سطح شهرستان و استان داشتند. گروه مسلح جیش‌العدل پیش از این مسئولیت حملۀ ۱۷ تیر به کلانتری ۱۶ زاهدان در نزدیکی مسجد مکی حمله را که براثر آن دو مامور نیروی انتظامی کشته شدند، برعهده گرفت و این کلانتری را «یکی از عوامل اصلی وقوع جمعه خونین زاهدان» خواند.
روز چهارشنبه همچنین رضا شجاعی، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان، خبر داد که در ظهر همین روز، افرادی با استفاده از سلاح دوربین‌دار به سمت برجک شماره ۲ پاسگاه میل ۸۴ گروهان مرزی «ریگ ملک» هنگ مرزی جاوه تیراندازی کردند و سرباز وظیفه «محمد آتش‌زای»، اهل و ساکن شهرستان تربت جام استان خراسان رضوی، را به قتل رساندند.

دولت رئیسی، خواستار رصد دقیق اخبار و اقدام قضایی علیه روزنامه‌نگاران منتقد شد

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در نامه‌ای به استانداران کشور، خواستار رصد دقیق اخبار و اقدام قضایی علیه روزنامه‌نگارانی شده است که به گفته او به «امنیت روانی جامعه» آسیب وارد می‌کنند. سپهر خلجی در این نامه به تاریخ ۲۰ مرداد با استفاده از ادبیات ویژه مقامات جمهوری اسلامی از استانداران خواسته است که «با هدف صیانت از امنیت روانی مردم نسبت به رصد دقیق اخبار مربوط به حوزه تخصصی دستگاه متبوع خود اقدام و مصادیق و اخبار کذب و خلاف واقعی که با هدف سیاه‌نمایی، ناامیدسازی، یأس‌آفرینی و ایجاد التهاب اجتماعی منتشر می‌شود در اسرع وقت پیگیری حقوقی و اقدام قضائی به معاونت نظارت بر فضای مجازی دادستانی کل کشور اعلام شود.»
این اقدام در حالی صورت گرفته است که ابراهیم رئیسی ۱۷ مرداد گفته بود: «با وجود همه هجمه‌ها و تخریب‌ها علیه دولت از هیچ خبرنگار و رسانه‌ای شکایت نکرده‌ایم.»
از روزهای آغازین اعتراضات «زن زندگی آزادی» موج جدید و شدیدی از بازداشت روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای آغاز شد و هم‌چنان ادامه دارد.
بر اساس آخرین گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در ۳۰ مرداد در حال حاضر دست کم ۹ روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای با اتهامات امنیتی هم‌چنان در زندان‌های ایران به‌سر می‌برند. دومنیک پرادالیه، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، پیشتر ضمن محکوم کردن «اتهامات بی‌اساس» علیه روزنامه‌نگاران در ایران تأکید کرده بود: «روزنامه‌نگاری جرم نیست و جمهوری اسلامی باید همه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای زندانی را آزاد کند.»

https://akhbar-rooz.com/?p=213763 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
farhad farhadiyanها
farhad farhadiyanها
1 سال قبل

سسالروز مرگ جانگداز مهسا(ژینا) امینی یک مراسم ساده ی یادبود است اینهمه بگیرو ببند ندارد اگر ترسیده اید خوب دیگر رجزخوانی فایده ندارد اتفاقی است که می افتد چون چمهوری اسلامی محکوم به سرنگونی تا نهایت اندیشه ها ها و ساختارهایش از ریشه و بن است این انقلاب متخصص سرنگونی جمهوری اسلامیست همانگونه که حکومت به تنها راهش سرکوب مردم می پردازد تنها راه این انقلاب هم سرنگونی جمهوری اسلامی توسط حاشیه نشینها گورخوابها رانده شده ها از جامعه بی خانمانها زنان کارگران و زحمتکشان سازمان اجتماعی کار است اعم از پزشک و پرستار و معلم و زاننده و … تا کارگران کارخانه ها کارگران ساختمانی و … شما با ۹۹ درصد جامعه روبرو هستید اگر عاقل باشید حتی یک ساعت هم در ایران نمی ماندید شما همدستان کودتای ۲۸ مرداد سلطنت طلبان هستید و آنها هم در امریکا آخوند جلس را آماده کرده اند بشتابید وگرنه جا پیدا نخواهید کرد چون این بار تا سوزاندن تمام شاخه هایتان پیش می رویم پس بیشتر بترسید .

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x