شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

مردم زابل در راهپیمایی: خاک از سرم گذشته، مرا آب می دهید؟

در حالی که مردم زابل به دلیل بحران بی‌آبی دست به راهپیمایی زده‌اند، جنوب بلوچستان را سیلاب فرا گرفته است. دولت با تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در مناطقی که دمای‌شان به بالای ۴۰ درجه برسد، موافقت کرده است.

بحران بی‌آبی سیستان و بلوچستان شهروندان زابل را به خیابان‌ها کشاند. عصر دوشنبه (۹ مرداد) گروهی از معترضان در این شهر دست به راهپیمایی زده و با شعارهایی چون “خاک از سرم گذشته مرا آب می‌دهید؟” با اشاره به طوفان شن و گرد و غبار در این منطقه، ناتوانی دولت در تأمین آب آشامیدنی را به نقد کشیدند.

استان سیستان و بلوچستان که ماه‌هاست با بحران گرد و غبار و ریزگردها روبروست، از اوایل هفته جاری در پی بارندگی‌های شدید درگیر سیل و خسارات ناشی از آن نیز بوده است. 

کانال تلگرامی “حال‌وش” ویدئوهایی منتشر کرده که جاری شدن سیل درجنوب این استان را نشان می‌دهد. این کانال که اخبار سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، نوشته است: «در پی بارش باران‌های رگباری در جنوب سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی در منطقه مرزی پیرکور علاوه بر خسارات سنگین مالی دستکم ده سوختبر بر اثر غرق شدگی در رودخانه نهنگ کشته و ناپدید شدند که هنوز پیکر تعدادی از آنان کشف نشده است.»

گرمای شدید و تعطیلی کل کشور

در پی موج شدید گرما در ایران، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در توییتر نوشت که دولت با پیشنهاد وزیر بهداشت برای تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۱ و ۱۲ مرداد در مناطقی که دمای آنان از ۴۰ درجه بالاتر می‌رود، موافقت کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=211101 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x