جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آخرین تصویر از نیکا شاکرمی

مادر نيکا شاکرمی آخرين تصوير او را منتشر کرده است، کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان که از آغاز اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده است، طی گزارشی از محرومیت دست‌کم ۱۲۲ دانشجو از تحصیل به دلیل مشارکت و حمایت از اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» خبر داده است

آخرین تصویر نیکا شاکرمی

مادر نیکا شاکرمی، آخرین تصویر دخترش را منتشر کرده و زیر آن نوشته است: «مرگ بر حکومت بچه کش»!

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان: ۱۲۲ دانشجو از تحصیل محروم شده‌اند

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان که از آغاز اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده است، طی گزارشی از محرومیت دست‌کم ۱۲۲ دانشجو از تحصیل به دلیل مشارکت و حمایت از اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» خبر داده است. کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در این گزارش شرحی از صدور احکام انضباطی علیه دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داده که اغلب آنها شامل محرومیت و تعلیق از تحصیل می‌شود. این کمیته اسامی دانشجویانی را که هدف برخورد انضباطی بوده‌اند گردآوری و منتشر کرده است. بر اساس گزارش این کمیته، دانشجویان در دانشگاه‌های الزهرا، دانشگاه آزاد تهران شمال، دانشگاه آزاد شهر قدس، دانشگاه آزاد مشهد، دانشگاه اصفهان، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه بهشتی، دانشگاه بین‌المللی قزوین، دانشگاه تبریز، دانشگاه تهران، دانشگاه جندی‌شاپور اهواز، دانشگاه چمران اهواز، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه خوارزمی تهران، دانشگاه دامغان، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه سوره، دانشگاه شریف و دانشگاه شیراز، دانشجویان با احکام سنگین کمیته‌های انضباطی و حتی اخراج از دانشگاه مواجه شده‌اند. شهریار شمس و علیرضا برادران شرکا، دو دانشجوی دانشگاه‌های آزاد تهران شمال و امیرکبیر هستند که از به‌طور کامل از دانشگاه اخراج شدند.

مولوی عبدالحمید: دورنمای حل مشکلات ناامیدکننده است

روز جمعه ۶ مرداد ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان بار دیگر از حکومت خواست در مقابل ملت «تواضع» کند و به حرف مردم گوش دهد.
به گزارش حال وش، مولوی عبدالحمید در خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم دورنمای حل مشکلات را ناامید کننده خواند و خواهان کنار رفتن و استعفای مسئولان شد. امام جمعه اهل سنت زاهدان با انتقاد از نسبت دادن ناکارآمدی ها به «دشمن» گفت «مشکلات اقتصادی همه چیز را نابود کرده و ادامه دارد و هیچ راه علاجی پیش رو نیست و در چنین شرایطی حکومت نباید به مردم سختگیری کند». وی با اشاره به نقش زنان و مردان در جنگ هشت ساله و حمایت از نظام را در زمان های مختلف از جمله انتخابات گفت حاکم و دولت هرچه دارد از مردم دارد و حق مردم است که حرفشان شنیده شود. وی در ادامه گفت «هیچ حکومتی اعم از مسلمان و غیرمسلمان نباید برای بقای خودش انسانها را بکشد». مولوی عبدالحمید همچنین به واقعه عاشورا و کربلا اشاره کرد و گفت: «یزید همه جنایت‌ها را برای بقای حکومت خود کرد، نباید با مردم مقابله کرد و همه چیز را به دشمن نسبت داد.»

«ضرب و جرح و آزار جنسی» زن معترض به حجاب اجباری پس از بازداشت

تبسم جمال‌پور، یکی از زنانی که عکس بدون حجاب او در مقابل یک هیئت مذهبی طی در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی را برانگیخته بود، پس از بازداشت در تاریخ ۲۶تیر۱۴۰۲ و انتقال به یک خانه امن، مورد ضرب‌وجرح و آزار جنسی قرار گرفته است. پیش‌تر خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه ، خبر بازداشت دو زن و دو مرد در این‌باره را منتشر کرده بود. به گفته منبع موثق که ، ماموران امنیتی پس از بازداشت ، به او گفته‌اند: «باید مانند تصویری که منتشر کرده‌ای لخت شوی» و سپس با خشونت و ضرب‌وجرح، لباس از تنش درآورده‌ و اقدام به لمس سینه‌های او کرده‌اند. به گفته این منبع مطلع به اطلس، تبسم جمال‌پور پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین، طی روزهای متوالی مورد بازجویی قرار گرفته و روز سه‌شنبه ۳مرداد به بند زنان اوین منتقل شده است. اتهامات او «توهین به مقدسات» و «اشاعه فساد و فحشا» عنوان شده است. تبسم جمال‌پور، ۲۰ ساله است و در فیلم «لاک قرمز» و سریال «محکومین» به‌عنوان بازیگر حضور داشته است.

عاشورا به یاد جانباختگان خیزش ژینا

مقام شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران: سریال‌های خانگی سیگار و مشروب ترویج می‌کنند

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران می‌گوید سریال‌های خانگی «سیگار، مشروب و روابط ناسالم» ترویج می‌کنند. به گفته وی مصوبه‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنترل محتوای سریال‌های خانگی در دست بررسی است. خسروپناه گفت که با مصوبه جدید محتوای سریال‌های خانگی «کنترل می‌شود».

شهاب نظری، اهل ایذه به سه سال حبس محکوم شد

شهاب نظری، شهروند اهل ایذه که اردیبهشت ماه سال جاری برای مدتی بازداشت شده بود، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به سه سال حبس محکوم شده است. بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، اخیراً شهاب نظری، ٢٣ ساله و ساکن ایذه، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز بابت اتهام “توهین به مقام رهبری” به دو سال حبس و در خصوص اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال زندان، و مجموعا به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. طبق قانون تجمیع احکام، مجازات اشد یعنی دو سال حبس تعزیری برای شهاب نظری، قابل اجرا خواهد بود. همچنین کیفرخواست بخش دیگری از پرونده شهاب نظری با عنوان اتهام انتسابی “نشر اکاذیب” به دادگاه کیفری دو اهواز صادر شده است. شهاب نظری، در ٢ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای حکومتی در اهواز بازداشت و نهایتاً در روز ۳۱ همان ماه با تودیع وثیقه پانصد میلیون تومانی موقتاً تا پایان مراحل دادرسی از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

گوشت بالای ۵۰۰ هزار تومان و مرغ بالای ۱۰۰ هزار تومان شده!

عیدعلی کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین، با انتقاد از تعلل دولتی‌ها در برگزاری نشست شورایعالی کار گفت: گوشت بالای ۵۰۰ هزار تومان و مرغ بالای ۱۰۰ هزار تومان شده و افزایش قیمتِ همین دو قلم جنس نشان می‌دهد کارگران چقدر در فشار هستند. کریمی بیان کرد: اجاره خانه بیش از صد درصد افزایش پیدا کرده و اگر کارگری مستاجر باشد تقریبا تمام پولِ ماهانه‌اش برای اجاره خانه می‌رود. این کارگر مجبور است چند جا کار کند تا سر ماه فقط بتواند هزینه‌ی کرایه خانه و خورد و خوراک روزمره را بپردازد. یعنی یک کارگر با دو سه شیفت کار باز هم زندگی‌اش تامین نمی‌شود. این فعال کارگری گفت: ۴ ماه از سال گذشته و ارزش دستمزدِ کارگران روز به روز کاهش پیدا کرده است. قرار بود اگر به این نقطه رسیدیم، جلسه‌ی شورایعالی کار تشکیل شود، اما با وجودِ تلاش‌های نمایندگان کارگری، دولت از زیر بار تشکیلِ جلسه‌ی مزدی شورایعالی کار سرباز می‌زند و در آخرین جلسه نیز هیچ کدام از وزرای اقتصادی دولت حضور نداشته‌اند. از وزیر کار می‎خواهیم هر چه سریع‌تر ترتیباتی برای ترمیم دستمزد ببیند.

https://akhbar-rooz.com/?p=210638 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x