جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

انجمن‌های حامی حقوق کودکان: سروناز احمدی را آزاد کنید

فرشته تابانیان وکیل عباس دریس از توقف حکم اعدام وی خبر داده و امیر رییسیان، وکیل محمد قبادلو نيز گفته است حکم قصاص ‎محمد قبادلو نقض و پرونده شعبه هم‌عرض ارجاع خواهد شد؛ آنيشا اسدالهی برای تحمل 5 سال و هشت ماه حبس زندانی شد؛ دومین جلسه دادگاه نیلوفر حامدی برگزار شد، مدیر و کارمند بانک به علت ارائه خدمات به خانم بی‌حجاب در دماوند بازداشت شدند

انجمن‌های حامی حقوق کودکان: سروناز احمدی را آزاد کنید

انجمن‌های حامی حقوق کودکان در بیانیه‌ای خواستار آزادی سروناز احمدی، زندانی سیاسی و فعال حقوق کودک شدند. در این بیانیه که با عنوان «سروناز احمدی را به کودکان بازگردانید» منتشر شده، آمده است که این فعال حقوق کودک با فعالیت‌های بی‌دریغ خود «برای دفاع و مراقبت از کودکان کار و مهاجر و خانواده‌های آنها» شناخته می‌شود. در این بیانیه همچنین با اشاره به اینکه بخش‌نامه «عفو» شامل سروناز احمدی و برخی دیگر فعالان مدنی نشده است، آمده که او به همین دلیل «بهترین روزهای جوانی‌اش» را در زندان سپری می‌کند. امضاکنندگان این بیانیه نوشته‌اند: سروناز دانش و توان مددکاری را در کنار تجربه میدانی و دغدغه‌های اجتماعی خود قرار داده و این ویژگی منحصر‌به‌فرد او است. مادر این سال‌ها شاهد فعالیت‌های خالصانه‌ی او، چه به‌صورت داوطلبانه و چه به‌عنوان نیروی متخصص، در انجمن‌های حامی کودکان درمناطق و محله‌های مختلف بوده‌ایم. کودکان و زنانی که سروناز توان خود را برایشان به‌کار گرفته نیز به او اعتماد داشتند و او را امینخود می‌دانستند. جای کسی که هم به حقوق کودکان آگاه است و هم در حوزه‌های اجرایی، حمایتی و آموزشی توانمند است، پشت دیوارهای زندان نیست. سروناز احمدی باید در کنار کودکان و کسانی باشد که به او نیاز دارند. انجمن‌های حامی کودکان در انتهای بیانیه‌ای خود ضمن درخواست آزادی سروناز احمدی، از همه کسانی که «دغدغه رفاه، شادی و حیات کودکان این سرزمین را دارند» خواسته‌اند صدای این فعال حقوق کودک باشند. امضاکنندگان بیانیه درخواست آزادی سروناز احمدی عبارتند از:
انجمن حمایت از حقوق کودکان
انجمن حمایت از کودکان کار
انجمن فرهنگی اجتماعی کیانا
انجمن فرهنگی- پژوهشی پرنده درخت کوچک
انجمن یاری کودکان در معرض خطر
انجمن یاری گران کودکان کار پویا
تاک سرزمین من
گروه تلاشگران یاری همدل
موسسه توانمندسازی مهر و ماه
موسسه توانمندسازی ندای ماندگار دروازه غار
جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان
سروناز احمدی در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه سال جاری به همراه همسرش کامیار فکور و تعدادی دیگر از فعالان مدنی هنگامی که برای عیادت به منزل محمد حبیبی، سخنگوی زندانی کانون صنفی معلمان رفته بودند، بازداشت شد.
سروناز احمدی و کامیار فکور پس از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند و همزمان احکام زندان آنها به اجرا گذاشته شد. این زوج از آن زمان در زندان به سر می‌برند.
اواخر اسفند ماه ۱۴۰۱، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، سروناز احمدی را به سه سال و نیم زندان و کامیار فکور را به هشت ماه زندان محکوم کرد.
این زوج ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری و در حالی که تنها نزدیک به سه هفته از ازدواج‌ آنها گذشته بود مقابل در منزل‌شان بازداشت شدند. سروناز احمدی بعد از ۳۲ روز، در تاریخ ۱۶ آذر با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شد و کامیار فکور نیز ۱۹ بهمن‌ماه آزاد شد، امابخش‌نامه «عفو» شامل حال آنها نشد.

آنیشا اسداللهی برای اجرای حکم ۵ سال و ۸ ماه زندان راهی زندان اوین شد

آنیشا اسداللهی، فعال کارگری جهت تحمل دوران حبس، راهی زندان اوین شد. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال و هشت ماه حبس محکوم و حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس برای وی قابل اجرا خواهد.

حکم اعدام عباس دریس متوقف و حکم قصاص محمد قبادلو نقض شد

فرشته تابانیان وکیل عباس دریس از توقف حکم اعدام وی خبر داد و نوشت دادرسی موکلم عباس دریس در شعبه نهم دیوان عالی کشور ثبت شد. دستور توقف اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام ماهشهر ارسال شد.
امیر رییسیان، وکیل محمد قبادلو نیز خبر داد: حکم قصاص ‎محمد قبادلو در شعبه اول دیوان‌عالی‌کشور نقض شد و پرونده برای رسیدگی به ایرادات مربوط به سلامت روانی وی و صدور حکم به شعبه هم‌عرض ارجاع خواهد شد.
محمد قبادلو متولد ۱۳۷۹ از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری است که به‌ اتهام «محاربه» و «افساد فی‌الارض» با ادعای قتل یک مأمور انتظامی و مجروح‌ کردن پنج مأمور دیگر از طریق زیر گرفتن آن‌ها با خودروی سواری به اعدام محکوم شده بود. عباس دریس هم در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ به همراه برادرش محسن دریس در ماهشهر بازداشت و به «محاربه، اخلال در نظم و مشارکت در قتل رضا صیادی، یکی از نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی موسوم به نوپو» متهم شد. سپس دادگاه انقلاب ماهشهر در آذرماه ۱۴۰۱ او را به «اعدام» محکوم کرد و شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور نیز این حکم را تأیید کرد.

توافق کارفرما و شرکت‌های پیمانکاری با کارگران و پایان اعتصاب کارگران چادرملو

روز گذشته سه‌شنبه سوم مردادماه ۱۴۰۲، طی جلسه‌ی سه‌جانبه‌ای که مابین مسئولین مجتمع چادرملو، مدیران آسفالت‌طوس و نمایندگان کارگران برگزار گردید برای بهبود وضعیت دستمزد و تسهیلات رفاهی کارگران توافقاتی حاصل شد. پس از این جلسه ۵ ساعته بنابر توافق ایجاد شده، کارگران به اعتصاب پایان داده و به سر کار  بازگشتند.

دومین جلسه دادگاه نیلوفر حامدی برگزار شد: «به عملکردم به عنوان یک روزنامه‌نگار افتخار می‌کنم»

محمدحسین آجرلو، همسر نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار زندانی در توییتی درباره برگزاری دومین جلسه دادگاه همسرش نوشت که آخرین دفاع از او گرفته شده و نیلوفر در این جلسه گفته «به عملکردش به عنوان یک روزنامه‌نگار افتخار می‌کند». بنا بر نوشته او در پایان دادگاه وکلا دقایقی فرصت ارائه دفاعیات داشتند. او نوشته که آنها با توجه به پایان رسیدگی به پرونده، منتظر صدور حکم در روزهای آینده هستند. نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه «شرق» در شهریور سال گذشته خبر قتل ژینا (مهسا) امینی را که در بازداشت گشت ارشاد بود منتشر کرد. این روزنامه‌نگار لحظاتی را که ژینا امینی در بیمارستان کسری تهران در کُما بود مخابره و عکس خانواده ژینا امینی را در بیمارستان منتشر کرد. مأموران امنیتی شامگاه چهارشنبه ۳۰ شهریور با یورش به خانه نیلوفر حامدی و توقیف وسایل و تفتیش خانه‌اش او را بازداشت کرده و به مکان نامعلومی بردند.

دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران: نمی‌خواهیم اقلیم کردستان و عراق را به منطقه جنگی با ایران تبدیل کنیم

خالد عزیزی، دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران در گفت‌وگو با برنامه «روداوی امرو» شبکه رسانه‌ای رووداو اقلیم کردستان عراق گفت آن‌ها برای دفاع از خود و نه حمله به ایران سلاح حمل می‌کنند و نمی‌خواهند خاک اقلیم کردستان را به میدان نبرد ایران و عراق تبدیل کنند. عزیزی تأکید کرد که اجرای خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد خلع سلاح مستلزم تأمین امنیت پایگاه‌ها، حامیان و نهادهای این حزب است. او همچنین گفت: «حزب دمکرات کردستان ایران نیازی به اعزام پیشمرگه به ایران ندارد و راه حل مسئله کردستان در ایران نظامی نیست. (…) در زمانی که ایران شاهد جنبش گسترده مدنی، سیاسی و توده‌ای است، حزب دمکرات کردستان ایران نمی‌تواند از طریق نیروهای پیشمرگه به ایران فشار وارد کند.» خالد عزیزی افزود جمهوری اسلامی خواسته‌های زیادی مطرح کرده و تاکنون توافق نهایی درباره خلع سلاح مورد نظر آن‌ها صورت نگرفته است، اما این حزب با دولت اقلیم کردستان و بغداد در ارتباط است و راه حل‌های مختلفی در حال بررسی است. سپاه پاسداران بارها به پایگاه‌های نیروهای کُرد مخالف حکومت ایران در اقلیم کردستان عراق حمله توپخانه‌ای کرده و چندین نفر از آن‌ها را کشته است. چند تن از مخالفان کُرد نیز در این منطقه ترور شده‌اند.

کشاورزان مرودشت در اعتراض به قیمت پایین محصولشان جاده را بسته اند

کشاورزان مرودشت در اعتراض به قیمت پایین محصولشان جاده را بسته اند.
دولت و جهاد کشاورزی قدمی در جهت ان ها بر نمی دارند.

تشکیل پرونده درباره عدم رعایت حجاب کارمندان طاقچه

در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی درخصوص عدم رعایت حجاب از سوی کارمندان خانم شرکت طاقچه در محیط کار، در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شد.

مدیر و کارمند بانک به علت ارائه خدمات به خانم بی‌حجاب در دماوند بازداشت شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از بازداشت مدیر و کارمند بانک در دماوند به علت ارائه خدمات به خانم بی‌حجاب با دستور مدعی العموم خبر داد. او گفت: مدیران و مسؤولان در صورت مواجهه با جرم مشهود همچون بی‌حجابی یا کشف حجاب در محل کار قبل از ارائه هرگونه خدمات اداری و عمومی به شخص خاطی، در اجرای مواد ۱ و ۲ و ۳ و ۴ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به وی تذکر دهند.

اعلام حمایت آنجلینا جولی از زندانیان سیاسی در ایران

آنجلینا جولی، بازیگر مطرح بین‌المللی، در پستی اینستاگرامی، به «شجاعت» زنان و مردان ایرانی در دفاع از آزادی و حقوق اساسی خود، ادای احترام کرد. او در پستی اینستاگرامی با انتشار تصاویری از نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو روزنامه‌نگاری که به‌دلیل انتشار اخبار مرگ و خاکسپاری مهسا امینی در زندان هستند و توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی و نرگس محمدی، فعال حقوق بشر که او نیز در زندان به سر می‌برد، با زندانیان سیاسی در ایران اعلام همبستگی کرد. این پست اینستاگرامی در روزهایی منتشر شده که دادگاه نیلوفر حامدی برگزار شد و روز چهارشنبه نیز قرار است دادگاه الهه محمدی برگزار شود. خانم جولی از آغاز اعتراضات «زن زندگی آزادی» در ایران، بارها از معترضان حمایت کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=210461 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
farhad farhadiyan
farhad farhadiyan
1 سال قبل

از اینکه دریس و محمد از چنگ مرگ گریختند بسیار خوشحالیم و نشان داد که هنوز وجدانهای بیدار در همه جا وجود دارد و صدای دادخواهان تا حدی اثر گذار است دریس شاهد اتفاقاتی بوده است که هیچ دخالتی در آن نداشته است او مانند همیشه و طبق برنامه ی همیشگی اش در آن محل کار دستفروشی اش را انجام می داده است اما تا کنون ناجوانمردانه هزینه هائی پرداخت کرده که مستوجب اینهمه درد و رنج نبوده است مرگ همسر درد و شکنجه ی زندان و اوارگی کودکان بی سرپرست و مادر خودش . امیدواریم با یک دادرسی عادلانه خیلی زود آزاد شود . محمد اقبالی هم وقتی پزشکان دو قطبی بودن او را تائید می کنند این دیگر کمال بی انصافیست که چنین فردی که حتی برای کنترلش باید داروهای زیادی را مصرف کند که استفاده ازآن داروها هم سبب می شود جای خودش را متوجه نشود و درد و رنج زیادی هم به سبب این بیماری می کشد باز هم امید داریم که خیلی زود آزاد شود خانمها نیلوفر حامدی و محمدی هم جز وظائف خبر رسانی که موظف بوده اند کار دیگری نکرده اند و کاملا بی گناه هستن

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x