جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کمک، من نمیام؛ بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها

شبکه‌های اجتماعی ویدیویی منتشر کرده‌اند که در آن یک مامور چادری، در حال بازداشت یک دختر بدون حجاب اجباری و انتقال او به ون است، دختر تقاضای کمک می کند؛ بی‌اطلاعی از سرنوشت شانزده شهروند اهل شهر دشتی هرمزگان، نصب تصویر عباس دریس بر ورودی سفارت جمهوری اسلامی در وین

کمک … من نمیام خانوم؛ مهسا امینی تکرار می‌شود؟

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدیویی منتشر کرده‌اند که در آن یک مامور چادری، در حال بازداشت یک دختر بدون حجاب اجباری و انتقال او به ون است و دختر درخواست کمک دارد. صدای فیلمبردار می‌گوید اینجا گیشا تقاطع خیابان سی و سوم است و تاریخ ٢٣ تیر. مسئولان انتظامی در ماه‌های گذشته بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها را تکذیب کرده بودند اما گزارش‌های شهروندی از حضور ون‌ها و ماموران زن در میدان‌های پرتردد تهران خبر می‌دهند.

بازداشت و بی‌اطلاعی از سرنوشت شانزده شهروند اهل شهر دشتی هرمزگان

شانزده شهروند اهل شهر دشتی استان هرمزگان، در دو ماه خرداد و تیر سال جاری توسط نیروهای حکومتی بازداشت شده‌اند که تاکنون چهار نفر از آنها با وثیقه آزاد شده و سرنوشت ۱۲ نفر دیگر نامعلوم است. بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو،روز شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ (۱۱ جولای ۲۰۲۳)، عبدالواحد محمدی و محمود رسا دو شهروند اهل شهر دشتی استان هرمزگان در توسط نیروهای حکومتی بازداشت و به زندان هرمزگان منتقل شدند. از سوی دیگر، روز سه‌شنبه ٣٠ خرداد ماه ۱۴۰۲ (٢٠ ژوئن ۲۰۲۳)، نیما خدابنده، شایان محمدی و سینا یوسفی، اهل دشتی در شیراز توسط نیروهای حکومتی بازداشت و به زندان بندرعباس منتقل شدند. همچنین، روز چهارشنبه ٢۴ خرداد ماه ١۴٠٢ نیز، عبدالله آریانفر و علی خاکی، در شهر دشتی بازداشت شدند. روز دوشنبه ٢٢ خرداد ماه نیز، ۹ شهروند دیگر اهل شهر دشتی به نام‌های دانیال علیپوریان، محمدامین احمدی، آریا واثقی، طه دشتیان، مصطفی مکاری، حسن محمودی، عبدالرحمان قنبری، عبدالرحمان جابری و احمد بحری توسط نیروهای حکومتی در این شهر بازداشت شدند. هه‌نگاو مطلع شده است که چهار نفر از بازداشت شدگان به نام‌های حسن محمودی، علی محمودی، محمد امین احمدی و دانیال علیپوریان روز چهارشنبه ٢١ تیر ماه ۱۴۰۲ با وثیقه و موقتاً تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.  تا لحظه تنظیم این خبر، از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان بازداشت ‌شده اهل شهر دشتی و سرنوشت دوازده تن از آن‌ها که کماکان در بازدشتگاه هستند، اطلاع دقیقی در دسترس قرار نگرفته است.

نصب تصویر عباس دریس بر ورودی سفارت جمهوری اسلامی در وین

لوکاس هامر، نماینده پارلمان اتریش و کفیل سیاسی عباس دریس که از او به عنوان «تنها شاهد کشتار ماهشهر» نام برده می‌شود، تصویر او را بر ورودی سفارت جمهوری اسلامی در وین نصب کرد. هامر با شعار «نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم»، خواستار آزادی فوری دریس و لغو حکم غیرانسانی اعدام برای او شد. عباس دریس در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ به همراه برادرش محسن دریس در ماهشهر بازداشت و به «محاربه، اخلال در نظم و مشارکت در قتل رضا صیادی، یکی از نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی موسوم به نوپو» متهم شد. دادگاه انقلاب ماهشهر آذر ماه ۱۴۰۱ او را به «اعدام» محکوم کرد و شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور نیز این حکم را تأیید کرده است. در روزهای اخیر و همزمان با افزایش نگرانی‌ها از اجرای حکم اعدام برای او، مادر و فرزندانش در ویدئوهایی خواستار توقف این حکم شدند.

منع از تحصیل و ممنوع الورودی نیلوفر میرزایی

شوراهای صنفی دانشجویان کشور: نیلوفر میرزایی دانشجوی گرافیک دانشگاه الزهرا در صفحه‌ی اینستاگرام خود از تداوم ممنوع‌الورودی وی به دانشگاه، در نیسمال آینده خبر داد. او که پیش‌تر در اّبان ماه بازداشت شده‌بود و در آن زمان به صورت غیابی و غیرقانونی به دو نیمسال منع موقت از تحصیل محکوم شده بود، اکنون پس از گذشت دوران ممنوعیت تحصیلی، همچنان اجازه‌ی ورود به دانشگاه را ندارد. همچنین این دانشجو از طرف کمیته‌ی مرکزی وزارت علوم به دفتر مشاوره و سلامت احضار شد که در این جلسه نیز به او گفتند که صلاحیت بازگشت به دانشگاه و تحصیل را ندارد.

مژگان ایلانلو: شستن میت مجازات نیست، مجازات ما دیدن روی شماست

محکومیت یک زن بی‌اعتنا به حجاب اجباری به شستن میت برای یک ماه، انتقادهایی را در فضای مجازی برانگیخته است. مژگان ایلانلو، مستندساز مخالف حجاب اجباری، در پستی اینستاگرامی، در این زمینه نوشت: «از کارگران شریف و حلال خور غسالخانه بهشت زهرا خجالت نکشیدید که انجام دادن شغل شریف آنها را به عنوان مجازات تکمیلی برای نپوشیدن یونیفورم اجباری‌تان انتخاب کردید؟» او اضافه کرد: «مجازات ما همکار شدن با خواهران و برادران شریف مان نیست، مجازات ما دیدن روی شماست.»
روز پنج‌شنبه، ۲۳ تیر، تصویری از رأی دادگاه کیفری ورامین علیه زنی که گفته احتمال دارد در خودرو، روسری از سرش افتاده باشد، شامل جریمه نقدی و یک ماه شستن میت در غسالخانه، در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد. در این برگه آمده که این زن در اظهارات خود گفته شاید حین رانندگی، روسری از سر او افتاده باشد، اما دادگاه غیرعمدی بودن این «بزه» را نپذیرفته است. حکم صادره علیه این زن که از سوی رئیس شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری ۲ ورامین صادر شده، «پرداخت ۳۱ میلیون ریال بدل از ۲ ماه حبس و یک ماه شستن میت در غسالخانه شهرستان تهران» است.

شکستن سنت های مردسالارانه

ماهور احمدی، بدون حجاب، پیشایش مردان در زیر تابوت پدر!

بنیاد شهید در ایران حمله هکری به سرورهای این بنیاد را تایید کرد

بنیاد شهید و امور ایثارگران در ایران حمله هکری به سرورهای این بنیاد را تایید کرده است. در همین رابطه این بنیاد در بیانیه‌ای گفته که در روزهای گذشته سامانه‌های اینترنتی این بنیاد با حملات سایبری روبرو شده، اما کارشناسان فنی توانستند آن را کنترل کنند. در این بیانیه همچنین گفته شده که پس از بررسی دقیق و اطمینان از امنیت، سیستم‌ها و سامانه‌های این بنیاد مجددا راه اندازی خواهد شد. به گزارش منابع خبری در دو روز گذشته اخباری در مورد هک شدن بنیاد شهید منتشر شد و پس از آن یک گروه هکری به نام «بختک» مسئولیت این اقدام را برعهده گرفت. این گروه گفته بود که «تمام سیستم‌ها، اطلاعات و بک آپ‌های ستاد مرکزی را حذف کرده است.»

موج جدید بادهای ۱۲۰ روزه سیستان ده ها نفر را روانه بیمارستان کرد

مجید محبی، مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفته است که سومین موج توفان گردو خاک که از شب گذشته در این استان شروع شده شمار زیادی را روانه بیمارستان کرده است. او گفته که موج جدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان، پنج شهر زابل، زهک، هامون،‌هیرمند و نیمروز را دربرگرفته است. به گفته این مقام این سومین بار از ابتدای تیرماه است که مناطق شمالی استان با توفان شدید گرد و خاک مواجه می‌شوند و از چهار روز پیش تاکنون «۷۶۹ نفر» به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که دست کم «۷۱ نفر» بستری شده اند.

دمای هوا در اهواز و ۴ شهر دیگر خوزستان به بالای ۵۰ درجه رسید

امروز دمای هوای اهواز ۵۰.۸، شوش ۵۰.۴، آغاجاری ۵۰.۳، رامهرمز ۵۰.۲، گتوند ۴۹.۹، بهبهان ۴۹.۸، دزفول ۴۹.۷، شوشتر، آبادان و بستان ۴۹.۶، مسجدسلیمان ۴۹.۵، هندیجان ۴۸.۷، ماهشهر ۴۸.۶، لالی و حسینیه ۴۸.۳، کشاورزی اهواز ۴۸، شادگان ۴۷.۶، ایذه ۴۶.۳، دهدز ۳۹.۹ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=209374 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
farhad farhadiyan
farhad farhadiyan
1 سال قبل

در حالی که امریکا اسرائیل و رضا پهلوی و سرداران و فرماندهان سپاه و ارتش برنامه ریزی برای کودتا می کنند علی خامنه ای و اخوندها در حال بگیر و ببند رهبران عملی جنبشی هستند که نه تنها خواهان سرنگونی جمهوری اسلامیست بلکه اینها رهبرانی هستند که قادرند کودتای برنامه ریزی شده را خنثی نمایند دستگیری بگیر و ببند همه در راستای کودتای اسرائیلی ست به تمام انقلابیون هشدار می دهم کودتا در راه است آماده باش باشید به محض کوچکترین حرکتی با سرعت شوراها را مسلح و مناطق مختلف را در اختیار خود گرفته و کودتاچیان و حکومت فاشیستی را بدون ذره ای رحم و شفقت نابود کنید این هشدار جدی ست

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x