یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

انجمن صنفی معلمان فارس به احکام صادره برای فرهنگیان این استان اعتراض کرد

انجمن صنفی معلمان فارس در کنار سایر انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی فرهنگیان، خواهان شکسته شدن احکام ناعادلانه‌ی هشت معلم و فعال صنفی استان فارس شده است، سفير جمهوری اسلامی در بغداد از توافق با عراق برای خلع سلاح کردهای ايرانی خبر داد، دیدار سینماگران زن مخالف حجاب اجباری با کانون کارگردانان

بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس در محکومیت احکام صادره برای ۸ فعال صنفی استان فارس

در تاریخ ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ برای ۸ معلم کنشگر و فعال صنفی استان فارس به جرم شرکت در تجمعات قانونی فرهنگیان که از سوی قضات محترم از این تجمعات به تجمیع و تبانی علیه نظام یاد می شود، رای ناعادلانه و به دور از باور ۳۴ سال زندان صادر شد که جامعه معلمان کشور را در شوک و تاسفی عظیم فرو برد.
انجمن صنفی معلمان فارس به نمایندگیِ جمع کثیری از فرهنگیان این استان صدور این احکام که هیچ پشتوانه قانونی و قضایی ندارد را محکوم می‌نماید و از قاضی و عوامل دخیل در این احکام می‌خواهد که هر چه سریع‌تر در حکم این معلمان صادق و راستین تجدید نظر نمایند زیرا تجمعات صنفی فرهنگیان در سال‌های اخیر طبق اصل ۲۷ قانون اساسی کشور، کاملا مسالمت‌آمیز و بدور از خشونت، در کمال آرامش در خانه‌ی امن معلمان یعنی اداره کل و یا ادارات آموزش و پرورش صورت گرفته است. (همچنین ارجاع به رای نهایی دیوان عدالت اداری کشور در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲)
این تجمعات صرفا برای احقاق حق دانش‌آموز (اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی) و عدالت آموزشی و همچنین پیگیری حقوق معلمان در اجرای رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بوده است؛ حق و حقوق قانونی که سالیان سال به محاق رفته بود.
ایجاد انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی فرهنگیان در راستای بهبود وضعیت آموزش و پرورش امری ضروری است که باعث رشد و بالندگی جامعه و پیشرفت کشور می‌گردد. بنابراین انجمن صنفی معلمان فارس در کنار سایر انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی فرهنگیان، خواهان شکسته شدن احکام ناعادلانه‌ی هشت معلم و فعال صنفی شریف و حق‌طلب استان فارس و تبرئه‌ی آن‌ها در دادگاه تجدید نظر می‌باشد.

سفیر جمهوری اسلامی در بغداد: با عراق توافق شده مخالفان کُرد خلع سلاح شوند

محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «العهد»، وابسته به گروه شیعه «عصائب اهل حق» عراق، از توافق تهران و بغداد درباره خلع سلاح نیروهای مخالف کُرد خبر داد. آل صادق گفت: «در توافق بغداد و تهران به خلع سلاح اپوزیسیون ایران و اخراج آن‌ها از اردوگاه‌های نظامی تصریح شده است.» او افزود حکومت ایران پس از آن‌که با کردها درباره پرونده اپوزیسیون به نتیجه نرسید ناچار شد موضوع را با دولت مرکزی عراق در میان بگذارد. به‌گفته سفیر ایران دولت محمد شیاع السودانی از حل و فصل پرونده نیروهای اپوزیسیون ایرانی استقبال کرد. جمهوری اسلامی ایران مدت‌هاست که خواهان ایجاد محدودیت‌های بیشتر برای احزاب و گروه‌های مخالف کرد در اقلیم کردستان عراق است و بارها به مقر این گروه‌ها حملات توپخانه‌ای انجام داده است.

یک فعال محیط زیست: بخش‌های بزرگی از ایران با ۳۵ میلیون نفر جمعیت وارد جدی‌ترین تنش آبی شده‌اند

محمد درویش، فعال محیط زیست درباره بحران آب در ایران گفت: «بخش‌های بزرگی از ایران کمتر از هزار مترمکعب در سال آب در دسترس دارند و وارد جدی‌ترین تنش شده‌اند.»
به گزارش زمانه او گفت حدود ۳۵ میلیون نفر از ایرانی‌ها در این بخش‌ها زندگی می‌کنند. درویش براساس آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران و سازمان زمین‌شناسی افزود بدترین اوضاع در اصفهان است: «اصفهان گسترده‌ترین فرونشست‌ها را تجربه می‌کند و فرونشست وارد شهر شده و شبکه فاضلاب را نیز شکسته است. میزان تراز منفی اصفهان ۱۳ میلیارد مترمکعب است که چیزی حدود ۲۰ رودخانه به اندازه زاینده‌رود است.» به‌گفته او استان فارس نیز ۱۵ میلیارد مترمکعب تراز منفی دارد و بزرگترین فروچاله جهان با ۵۴ سانتی‌متر در سال در استان فارس ثبت شده است. تراز منفی استان خراسان رضوی ۳۱ میلیارد مترمکعب است و شکاف بسیار طولانی در دشت نیشابور به طول ۳۲ کیلومتر وجود دارد. درویش افزود ممکن است که مشهد به‌عنوان دومین شهر مهم و پرجمعیت ایران در آستانه فروپاشی کامل و مهاجرت اقلیمی باشد.

اختلال شدید در شبکه اینترنت ایران

گزارش رادار آروان از دیتاسنترهای ایران حاکی از وجود اختلال بالا مخصوصا برای سرویس گوگل است. با بررسی تاریخچه رادار، مشخص است در هفته اخیر سطح بالایی از اختلال وجود داشته. به شکل نسبی نیز سطح انتقاد و اعتراض‌ها نسبت به وضعیت اینترنت در شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر هم افزایش داشته است. عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات که امروز (۸ تیر) برای بار دوم به نمایشگاه الکامپ رفته بود در پاسخ به خبرنگاران در مورد کندی اینترنت گفته که «شرایط اینترنت رو به بهبود است». او در ادامه به پروژه فیبر نوری و «سرعت‌های چند صد مگابیتی» اشاره کرده است

فعالان کلاب هاوس؛ آزادی چهار نفر همزمان با تداوم بازداشت دو تن دیگر

سروناز میثاقیان، دانیال امین، امیر اخوان و نیما آویدنیا، فعالان شبکه اجتماعی کلاب هاوس، طی روزهای اخیر با تودیع وثیقه آزاد شدند. از سوی دیگر مهوش (سایه) صیدالی و فرهنگ آزاد منش علیرغم گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند. به گزارش خبرگزاری هرانا، آزادی این شهروندان با تودیع وثیقه در روزهای اخیر صورت گرفته است. از سوی دیگر مهوش (سایه) صیدالی و فرهنگ آزاد منش علیرغم گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند. این افراد در روزهای چهارشنبه سی و یکم خردادماه و پنجشنبه یکم تیرماه، به واسطه فعالیت های خود در شبکه اجتماعی کلاب هاوس بازداشت شده بودند. تاکنون از اتهامات مطروحه علیه آنها اطلاعی حاصل نشده است.

دیدار سینماگران زن مخالف حجاب اجباری با کانون کارگردانان

روابط عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران از دیدار شورای مرکزی این کانون با تعدادی از زنان بازیگر سینما که به‌دلیل اعتراض به حجاب اجباری پرونده قضائی دارند، خبر داد. کانون کارگردانان سینمای ایران مخالفت خود با هرگونه تهدید، توقیف و ممانعت از حضور این بازیگران در فیلم‌های سینمایی را اعلام کرده است. به نام این زنان در این خبر اشاره‌ای نشده است. بر اساس این گزارش، کانون کارگردانان سینمای ایران اعلام کرده که در این دیدار دو ساعته این سینماگران «نقطه نظرات، پیشنهادات، گلایه‌ها و شرایط دشوار خود و دیگر بازیگران» را بیان کرده و اعضای شورای مرکزی کانون نیز آمادگی خود برای پیگیری «حقوقی، صنفی و رفع سوءتفاهم‌ها» برای حل مشکلات این گروه از همکاران سینمایی را اعلام کرد.

احضار علی امیدی، وکیل چندین معترض به دادسرای خرم آباد

هرانا، ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران از احضار علی امیدی، وکیل دادگستری به دادسرای عمومی و انقلاب خرم آباد خبر داده است. براساس این گزارش آقای امیدی وکالت چندین نفر از بازداشت شدگان اعتراضات در خرم آباد را برعهده داشت. این وکیل به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به دادسرا احضار شده است. هرانا به نقل از یک منبع مطلع گفته که یکی از دلایل احضار آقای امیدی «اطلاع رسانی در مورد وضعیت موکلین سیاسی‌اش بوده است.»

وضعیت جسمی نامساعد سهیلا حجاب پس از آزادی

سهیلا حجاب، زندانی سیاسی و از مخالفان حجاب اجباری، در پیامی ویدئویی می‌گوید جمهوری اسلامی تنها برای نپرداختن هزینه، او را از زندان آزاد کرده است. او در این ویدئو در حالی که گریه می‌کند، می‌گوید خیال‌شان راحت است که این کنشگر، در بیرون از زندان به شدت مشغول امور سلامتی خود است و فرصت دیگری ندارد. سهیلا حجاب، اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ در نامه‌ای از بند زنان کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه، با شرح بدرفتاری‌ها و شکنجه روحی و جسمی توسط مسئولان زندان نوشت که «در جنگ ایران و عراق هم با اسرای ایرانی این‌گونه برخورد نشد».

https://akhbar-rooz.com/?p=207869 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x