جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

موج احضار و زندان برای فعالین صنفی فرهنگیان

5 فعال فرهنگی در يزد به دادگاه انقلاب فراخوانده شدند، همکاری تهيه کنندگان سينما با بازيگرانی که حجاب برداشته اند ممنوع شد، عموی کيان پيرفلک بازداشت . مادر او به اداره ی اطلاعات احضار شد بازنشستگان در شوش، اهواز و کرمانشاه تجمع کردند

فعالین فرهنگی یزد به دادگاه فرا خوانده شدند

خانم حمیده زارع چشمه و آقایان احمد چنگیزی، منصور میرزایی، سید محمد فخرالحسینی و مهدی کلانتری به دادگاه انقلاب یزد احضار شدند. حکومت فعالین صنفی فرهنگی را با موجی از احضار و زندان در فشار گذاشته است. روز گذشته دادگاه ۱۱ نفر از فعالین فرهنگی خوزستان برگزار شد. همزمان احکام ۸ تن از فعالین فرهنگی شیراز اعلام و آن ها در دادگاه بدوی به ۳۴ سال زندان محکوم شدند.

با این بازیگران همکاری کنید، پروانه نمایش نمی‌گیرید!

بر اساس نامه‌ایی که حبیب ایل‌بیگی (معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی) به اتحادیه تهیه کنندگان نوشته، سازمان سینمایی به تهیه‌کنندگان اخطار داده که با بازیگرانی که کشف حجاب کرده‌اند همکاری نکنند در غیر این صورت برای دریافت پروانه نمایش با مشکل مواجه می‌شوند.
به گزارش امتداد در بخشی از این نامه که در ابتدای آن به تولید فیلم‌های بدون پروانه ساخت اشاره شده آمده: «تهیه‌کنندگان می‌بایست از بکارگیری عوامل و بازیگرانی که به انحا مختلف با هنجارشکنی و نادیده گرفتن قوانین کشور مسئله‌ساز بوده‌اند (مثلا کشف حجاب و…) اجتناب بورزند و در صورت هرگونه همکاری چنانچه هنگام اخذ پروانه نمایش با مشکل مواجه شوند شخصا مسئول بوده و باید پاسخگوی عملکرد خود و تبعات آن باشند» لازم به ذکر است به تازگی و بنا براعلام پخش‌کننده «تفریق»، استعلام عوامل به پروانه نمایش سازمان سینمایی اضافه شده و به همین دلیل جلوی اکران فیلم مانی حقیقی گرفته شده است.

تجمع بازنشستگان شهر کرمانشاه

تجمع بازنشستگان شهر اهواز

تجمع بازنشستگان شهر شوش

سجاد پیرفلک عموی کیان دستگیر شد

روز گذشته (شنبه ۲۷ خرداد)، سجاد پیرفلک، عموی کیان بازداشت شد. بازداشت وی در چهار راه حلال احمر ایذه توسط ماموران اداره اطلاعات صورت گرفته است. وی پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرستان منتقل شده است. تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.
در پی بازداشت سجاد پیرفلک، عموی کیان پیرفلک- کودک نه ساله‌ای که در آبان ماه سال گذشته به‌دلیل تیراندازی کشته شد- ماه منیر مولایی‌راد، مادر کیان هم به اداره اطلاعات ایذه احضار شده است. ‏همچنین روز گذشته اوباش جمهوری اسلامی با دیگر به مزار کیان حمله کرده و شیشه های آن را شکستند.
بر اساس گزارش منابع آگاه به خبرنگار بی بی سی فارسی، ماموران امنیتی در ایران برای تحویل جسد پویا مولایی‌راد، پسرعموی مادر کیان پیرفلک، شروطی از جمله بازجویی از مادر کیان و سکوت کامل او در شبکه های اجتماعی گذاشته اند. پویا مولایی راد هفته گذشته در حالی که با خودرو راهی روستای پرچستان بود، هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

زرتشت احمدی راغب را به زندان انفرادی انداختند

روز شنبه بیست و هفتم خرداد ماه، زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی محبوس در زندان اوین، به یکی از سلول های انفرادی این زندان منتقل شد. یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “روز جاری به دستور رئیس زندان اوین به دلایل نامعلومی آقای احمدی راغب به یکی از سلول های انفرادی این زندان منتقل شد.” زرتشت احمدی راغب توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال و هشت ماه حبس که پنج سال از این مقدار قابل اجرا است و مجازات های تکمیلی محکوم شده شده است. زرتشت احمدی راغب در خصوص محکومیت پیشین خود در بهمن ماه سال گذشته از زندان رجایی شهر آزاد شد. وی اواخر اسفند ماه همان سال مجددا در جریان تجمعات اعتراضی در خصوص مسمومیت دانش آموزان بازداشت و در زندان اوین محبوس شد.

شعار «مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور» در پایان یک کنسرت

گروهی از شرکت‌کنندگان در کنسرت روزبه بمانی، خواننده پاپ در ایران، هنگام خروج از سالن اکومال در کرج در شامگاه جمعه ۲۶ خرداد شعار دادند «مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای». ‌ در شب‌های گذشته نیز در کنسرت علیرضا قربانی، شماری از تماشاگران هنگام خروج شعار «زن، زندگی، آزدی» دادند. شامگاه جمعه، ۲۶ خرداد ۱۴۰۲، گروهی از شرکت‌کنندگان در کنسرت روزبه بمانی، ترانه‌سرا ‌و خواننده پاپ در ایران، هنگام خروج از سالن، شعارهایی اعتراضی علیه جمهوری اسلامی و‌ علی خامنه‌ای سردادند.‌

مرگ و مصدومیت چهار کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، چهار کارگر در کنارک، زنجان، بروجرد و ارومیه در حین کار دچار حادثه شدند. در این حوادث دو کارگر از جمله یک آتش نشان مصدوم شدند و دو کارگر دیگر جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

https://akhbar-rooz.com/?p=206618 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x