جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

درگیری در تولد کیان پیرفلک، نیروهای امنیتی پسر عمومی مادر کیان را کشتند

ماموران امنيتی با هجوم به مراسم تولد کيان پيرفلک در روستای پرچستان ايذه، پويا ملایی راد پسر عمومی ماه منير مولایی راد (مادر کيان) را کشتند و عده ای از اعضای خانواده ی او را بازداشت کردند. گفته می شود يک مامور امنيتی هم در درگيری ها کشته شده است. در ايذه هم اکنون حکومت نظامی اعلام نشده برقرار است

در حالی که خانواده‌ی کیان پیرفلک، با اطلاع قبلی امروز بر مزار او در روستای پرچستان ایذه حاضر شدند تا تولد این کودک جان باخته در جریان قیام ژینا را گرامی بدارند مزدوران حکومتی بلافاصله مسیرهای منتهی به روستا را مسدود کرده و مسلحانه به مراسم تولد هجوم بردند. هنوز اطلاع دقیقی از زخمی‌ها و کشته‌های احتمالی این درگیری در دست نیست اما پویا مولایی‌راد، پسرعمومی ماه‌منیر مولایی‌راد (مادر کیان) در این درگیری‌ها جان باخته است.

بنابر گزارش ها، نیروهای سرکوب در سرتاسر خیابان‌های ایذه و جاده‌های اطراف مستقر شده‌اند و حکومت نظامی اعلام‌نشده در شهر حاکم است. گزارش‌های تائیدنشده می گویند مردم در مقابل نیروهای سرکوب از خودشان دفاع کرده‌اند و نیروهای سرکوب نیز در این درگیری‌ها آسیب دیده‌اند.

‏بنابه اعلام منبع نزدیک به خانواده پیرفلک، پسرعموی ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک امروز در پی درگیری با ماموران پس از مراسمی که خانواده برای تولد ۱۰ سالگی او بر سر مزارش برگزار کرده بودند، با شلیک گلوله کشته شده است.

‏این منبع آگاه گفته است که پویا مولایی‌راد، ۱۹ ساله با شلیک گلوله ماموران در روستای پرچستان ایذه که پیکر کیان در قبرستان آن دفن است، کشته شده است.

‏‏رسانه‌ها در ایران گزارش داده اند در پی تشنج میان ماموران و گروهی از شهروندان در این منطقه، یک مامور نیروی انتظامی هم کشته شده است.

‏ماه‌منیر (زینب) مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک مراسم تولد خانوادگی بر مزار پسرش را امروز ۲۱ خرداد، از طریق لایو اینستاگرامش منتشر کرد.

چندین نفر از اعضای خانواده ی کیان بازداشت شده اند.

دادستان ایذه در مورد حوادث امروز در این شهر گفته است: عصر امروز یک خودرو با هویت مشخص در یکی از مبادی ورودی شهرستان با سرعت و به صورت عمدی به نیروهای مستقر در ایست بازرسی برخورد کرد که یکی از ماموران در صحنه به شهادت رسید. وی افزود: وی سپس با دور زدن و برخورد با یکی از سربازان وظیفه، موجب ایراد صدمات بدنی به این سرباز شد و خود نیز با تیراندازی از سوی ماموران زخمی شد که پس از اعزام به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرد. این فرد گفت: حال سربازی که خودروی متهم با وی برخورد کرده مساعد است و تلاش برای شناسایی هویت و انگیزه متهم ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشته است: این اتفاق پس از پایان مراسم برگزار شده از طرف خانواده نوجوان مرحوم کیان پیرفلک که با هماهنگی و همکاری پلیس به خوبی برگزار شد، روی داد!

https://akhbar-rooz.com/?p=206025 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x