جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

عباس کورکوری (مجاهد) در پرونده کشته شدن کیان پیر فلک به اعدام محکوم شد

قوه ی قضائيه جمهوری اسلامی عباس کورکوری (مجاهد) را در پرونده کشته شدن کيان پيرفلک به اعدام محکوم کرد. خانواده کيان گفته اند از شهروندان ايذه در قتل فرزندشان شکايت ندارند و ماموران حکومتی به او شليک کرده اند. امشب در توييتر يک طوفان توئيتری در دفاع از حق تحصيل برگزار می شود

عباس کورکوری (مجاهد) در پرونده کشته شدن کیان پیر فلک به اعدام محکوم شد

قوه قضاییه جمهوری اسلامی اعلام کرد عباس کورکوری معروف به مجاهد در پرونده کشته شدن کیان پیرفلک به اعدام محکوم شده است. این حکم غیرقطعی بوده و در دیوان عالی کشور قابل فرجام‌خواهی است. خانواده پیرفلک می‌گویند شهروندان ایذه در قتل فرزندشان متهم نیستند و ماموران به خودروی آنها شلیک کرده‌اند.

پاسخ زنان بی حجاب به آمران نقابدار حجاب در متروی تهران

درس عبرت نشدیم، الگوی مقاومت شدیم!

کیمیا زند، از آسیب‌دیدگان چشم در اعتراضات، با انتشار عکسی از خود در اینستاگرام، نوشت: «ما نشدیم درس عبرت دیگران، شدیم الگوی مقاومت و ادامه دادن.» بسیاری از آسیب‌دیدگان چشم که بیشتر آنها جوان هستند، بر ادامه اعتراضات تأکید کرده و نوشته‌اند از انتخاب خود، «پشیمان» نیستند.

طوفان توییتری برای دفاع از حق تحصیل

محروم کردن دانشجویانی که نسبت به مشکلات جامعه و مطالبات اجتماعی احساس مسئولیت می کنند با هیچ منطق و قانونی سازگار نیست.
از مسئولان دانشگاه علامه و سایر دانشگاه‌ها باید پرسید برای طرح مطالبات و بیان اعتراضات دانشجویان چه فضایی از دانشگاه مناسب‌تر است؟ آیا تلاش برای ساکت کردن دانشجویان پیامی به‌جز ترس مسئولان و حاکمیت از اشاعه حق طلبی و مطالبه گری منطقی و اصولی دارد؟ معلمان و اساتید وظیفه دارند در این مسیر همراه و حامی دانشجویان و فرزندان خود باشند.
کم‌ترین حمایت همراه شدن معلمان و اساتید و دیگر اقشار جامعه با توفان توئیتری است که با موضوع دفاع از حق تحصیل دانشجویان توسط خود دانشجویان برنامه ریزی شده است… این وظیفه ماست که حامی و همراه دانشجویان و فرزندانمان در هر مرحله از مسیر حق‌طلبی و مطالبه گری به‌ویژه در این مرحله که با مجازات های غیرعقلانی و غیرقانونی مواجه شده اند باشیم.
به همین منظور از همه معلمان، اساتید و سایر اقشار جامعه دعوت می‌کنیم که فردا از ساعت ۲۰ با توفان توئیتری دفاع از حق تحصیل با دو #هشتک تعیین شده از سوی دانشجویان با تمام توان همراهی نماییم. امیدواریم که این حرکت موجب همگرایی بیشتر دانشجویان،معلمان و اساتید و اقدامات مشترک و موثرتر بعدی گردد.

پس از تجمع و پرفرمنس ۱۶ اسفند که برای اعتراض به مسمومیت گسترده مدارس بود، ۳۷ نفر از دانشجویان علوم پزشکی #تبریز به کمیته انضباطی احضار شده‌اند و در خطر تعلیق‌ از دانشگاه و محرومیت طولانی مدت از حق تحصیل هستند.
جمعه ۱۸ فروردین ساعت ۲۰ در توییتر
علیه این سرکوب می‌نویسیم
با هشتگ‌های:
حق_تحصیل
تعلیق ابزار سرکوب

انتقال سلیمان عبدی، فعال صنفی معلمان به زندان سقز

در حالی که تشکل های صنفی فرهنگیان خواهان آزادی معلم زندانی سلیمان عبدی هستند، بر اساس اخبار منتشر شده در شبکه‌های مجازی و از منابع محلی، روز چهارشنبه شانزدهم فروردین‌ماه، سلیمان عبدی، عضو انجمن صنفی معلمان کردستان سقز پس از اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان سقز منتقل شده است.

گلرخ ایرایی آزادی به شرط نوشتن درخواست عفو را نپذیرفته است

وکیل زندانی سیاسی خانم گلرخ ایرائی گفته است از موکلش خواسته شده نامه درخواست عفو را امضاء کند تا آزاد شود و وی نپذیرفته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=199096 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x