دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

باران عروسک ها؛ در شب اشک ها و غم ها؛ الکسیا پوتیاس و لیونل مسی بهترین بازیکنان جهان شدند؛ حضور علی دائی در صحنه و اهداء جایزه

نازک بین-فیفا زمان برگزاری اهدای جوایز دِ بِست THE BEST را تغییر داد .به طوری که جام جهانی قطر در انتخاب برندگان تعیین کننده بود.با وجود اینکه کورتوا، مودریچ و بنزما در ترکیب یازده بازیکن ایده‌آل گالا حضور دارند، اما رئال مادرید تنها امیلیو بوتراگوئنو، مدیر روابط عمومی باشگاه را به پاریس فرستاده است. در همین حال، بارسلونا، رئیس خود، خوان لاپورتا را به این مراسم اعزام کرد. این مراسم با ادای احترام به پله توسط فیفا آغاز شد. رونالدو نازاریو برزیلی به عنوان یک مهمان ویژه به همراه جیانی اینفانتینو، به بزرگ‌ترین فوتبالیست تمام دوران‌ها ادای احترام می‌کنند، که در ۲۹ دسامبر درگذشت. طبق آخرین اخبار، به استثنای بوتراگوئنو، هیچ نماینده‌ای از رئال مادرید در این مراسم شرکت نکرد. نه بنزما، نه کورتوا، نه آنچلوتی و نه مودریچ.! عدم حضور وینیسیوس در فهرست ۲۶ نفره بهترین‌های د بست نیز کمی عجیب است.

جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، در سخنانی کوتاه در شروع برنامه با خوش‌آمدگویی به مهمانان و دنبال‌کنندگان این رویداد گفت: «به پاریس خوش آمدید. شبی که قرار است فوتبال را جشن بگیریم. خوش‌آمد به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان که این شب فوق‌العاده را دنبال می‌کنند. هوادارانی که روح و قلب فوتبال‌اند. سال قبل جام جهانی برگزار شد و بار دیگر از قطر برای میزبانی فوق‌العاده تشکر می‌کنم. امسال هم سال جام جهانی است که جام جهانی زنان در استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود.»

او در ادامه گفت: «فوتبال شادی و خوشحالی است ولی سال قبل به خاطر از دست دادن کسانی که عزیز بودند غمگین بود. افراد مانند سینیشا میهایلوویچ، جان لوکا ویالی را از دست دادیم ولی فقدان کسی مثل پله اوج آن بود. پله فوتبال بود. ولی پله همیشه باقی می‌ماند.»

در ادامه پس از حضور رونالدو روی صحنه و سخنان کوتاه او در تمجید از پله، جایزه ویژه فیفا به همسر پله که در مراسم حاضر بود، داده شد. این جایزه را مهاجم سابق سلسائو به همسر پله اهدا کرد.

در رده زنان، همه نگاه‌ها به الکسیا پوتلاس بود.که دو عنوان قهرمانی راکسب کرده. بت مید (آرسنال) و الکس مورگان (سن دیگو ویو) رقبای بازیکن بارسلونا ، بودند.باشگاه بارسلونا به هشت بازیکن تیم زنان باشگاه که در مراسم دیشب در رقابت برای راه‌یابی به FIFPRO11 نامزد بودند .تبریک گفت.

جایزه بازی جوانمردانه توسط علی دائی اهداء شد

علی دائی کاپیتان سابق تیم فوتبال ایران که به دعوت فیفا در این مراسم حضور پیدا کرده بود، برای اعطای جایزه بازی جوانمردانه روی صحنه آمد تا لوح یادبود را به فرد برتر اعطا کند. او به همراه فورمیگا، ستاره سابق تیم ملی زنان برزیل وارد صحنه شد. تا این جایزه را به فرد برگزیده اهدا کند.

برندگان جوایزدِ بِست THE BEST

عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال بانوان همچون سال گذشته به الکسیا پوتیاس رسید. بث مید (انگلیس – آرسنال) و الکس مورگان (آمریکا – اورلاندو پراید و سن دیگو) با الکسیا پوتیاس ( اسپانیا – بارسلونا) رقابت نزدیکی برای رسیدن به این عنوان داشتند. به این ترتیب الکسیا پوتیاس، بازیکن بانوان بارسلونا و تیم ملی اسپانیا بهترین بازیکن زن سال شد.

جایزه بهترین بازیکن سال فوتبال آقایان به لیونل مسی رسید. کریم بنزما (فرانسه – رئال مادرید) و کیلیان امباپه (فرانسه – پاری‌سن‌ژرمن) رقبای مسی برای رسیدن به این عنوان بودند. این در حالی است که برنده سال ۲۰۲۱ رابرت لواندوفسکی بود.

مری ارپس به عنوان بهترین دروازه‌بان زن سال دنیا انتخاب شد.

نامزدها:

آن کاترین برگر (آلمان/چلسی)

مری ارپس (انگلیس/منچستریونایتد)

کریستین اندلر (شیلی/المپیک لیون)

مرل فرومز (آلمان/اینتراخت فرانکفورت/ولفسبورگ)

آلیسا ناهر (آمریکا/ستاره سرخ شیکاگو)

ساندرا پانوس گارسیا ویلامیل (اسپانیا/بارسلونا)

امیلیانو مارتینز به عنوان بهترین دروازه‌بان مرد سال انتخاب شد.

نامزدها:

یاسین بونو (مراکش/سویا)

تیبو کورتوا (بلژیک/رئال مادرید)

امیلیانو مارتینز (آرژانتین/استون‌ویلا)

زلاتان ابراهیموویچ با ۴۱ سال و ۱۴۶ روز به مسن‌ترین بازیکن تاریخ سری آ تبدیل شد.

زلاتان ابراهیمووچ بعد از عمل جراحی زانو در می ۲۰۲۲، برای اولین بار در بازی یکشنبه شب گذشته میلان مقابل آتالانتا به میدان رفت. این بازیکن ۴۱ ساله در نیمه دوم و با تشویق شدید تماشاگران حاضر در سن سیرو، جای اولیویه ژیرو را گرفت.ستاره کهنه کار فوتبال سوئد که بعد از ۹ ماه غیبت مقابل آتالانتا به میدان رفت، یک رکورد ویژه نیز در جریان همین بازی به نام خود ثبت کرد؛ او حالا مسن ترین بازیکنی است که در تاریخ سری آ بازی کرده است.الساندرو کاستاکورتا با ۴۱ سال و ۲۵ روز، پیش از این رکورد یاد شده را در اختیار داشت اما ابراهیموویچ امشب با ۴۱ سال و ۱۴۶ سال برای میلان بازی کرد تا نام صاحب رکورد تغییر کند.آخرین بازی ابراهیموویچ با پیراهن روسونری، در جریان پیروزی ۳-۰ خارج از خانه مقابل ساسولو در ۲۲ می ۲۰۲۲ بود؛ روزی که آنها اسکودتو را فتح کردند. او در مجموع ۲۸۰ بازی در سری آ انجام داده و یوونتوس، اینتر و میلان سه تیم ایتالیایی هستند که پیراهن آنها را در مقاطع مختلف به تن کرده است.

باران عروسک ها در شب اشک ها و غم ها

هواداران باشگاه بشکتاش ترکیه ،با اهدای عروسک به کوکان زلزله زده ترکیه و سوریه آن‌ها را خوشحال کردند.

کمتر از یک ماه پیش زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر بخشی از کشور ترکیه و سوریه را لرزاند. حادثه ای که منجر به صدمات زیادی به مردم این مناطق شد و حالا هواداران بشیکتاش ترکیه در اقدامی تحسین برانگیز حمایت خود را از خانواده‌های آسیب دیده نشان دادند.هواداران بشیکتاش در ورزشگاه خانگی خود هزاران اسباب بازی و حیوانات عروسکی را به عنوان هدایایی برای خوشحال کردن کودکان آسیب دیده در زلزله‌های اخیر به زمین پرتاب کرده اند. اقدامی که باعث ایجاد تصاویر زیبایی در استادیوم شد.طرفداران رئال بتیس اسپانیا به دلیل اهدای سالانه اسباب‌بازی‌های عروسکی به کودکان نیازمند در نزدیکی کریسمس شهرت دارند و حالا این اقدام آنان طی سال‌های گذشته در تمامی دنیا به یک الگوی دوست داشتنی تبدیل شده است.

سلبریتی زدایی، انقلاب تن‌هاخ از رونالدو آغاز شد

نویسنده, سایمون استون-بی بی سی

منبع تصویر، BBC Sport

پیروزی دو بر صفر منچستر یونایتد مقابل نیوکاسل در فینال جام اتحادیه فوتبال انگلیس که در ورزشگاه ومبلی برگزار شد، اولین قهرمانی این تیم در شش سال اخیر بود. گذشته از جدال برای کسب جام، این بازی هم یک گام دیگر در فرآیند بازگشت منچستر یونایتد به دوران باشکوه گذشته بود.اگر یونایتد دو بازی ابتدایی خود در لیگ برتر فوتبال انگلیس را به برایتون و برنتفورد نباخته بود، شاید این تیم الان از مدعیان قهرمانی این مسابقات بود. آن‌ها هنوز در جام حذفی انگلیس حضور دارند و در لیگ اروپا هم با حذف بارسلونا به مرحله بالاتر صعود کرده‌اند؛ بردی که تن‌هاخ آن را «بزرگ‌ترین پیروزی» تیم از زمان حضورش در ماه مه نامید.برای داشتن برآوردی دقیق‌تر نسبت به پیشرفت یونایتد، فقط کافی است وضع افتضاح این تیم در پایان فصل قبل را به خاطر بیاوریم.منچستر یونایتد در ۲۶ سال حضور الکس فرگوسن ۳۶ عنوان قهرمانی بدست آورد که شامل ۱۳ قهرمانی لیگ برتر فوتبال انگلیس، ۲ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۵ قهرمانی جام حذفی انگلیس و ۴ قهرمانی جام اتحادیه فوتبال این کشور بود.پس از پایان دوران فرگوسن در سال ۲۰۱۳ این تیم فقط توانست یک بار قهرمان جام حذفی با هدایت لوئیس فان‌خال و یک بار قهرمان لیگ اروپا و با هدایت ژوزه مورینیو و یک بار قهرمان «کامیونیتی شیلد» (سوپرجام که در انگلیس به جام خیریه معروف است) با هدایت دیوید مویز شود.اما حالا به نظر می‌رسد که با حضور سرمربی هلندی ابرهایی که سال‌ها آسمان اولدترافورد را پوشانده بود، کنار رفته است.

چرا تن‌هاخ یک «گزینه واضح» بود!این سرمربی هلندی که عملکردی درخشان در آژاکس آمستردام داشت، تابستان در حالی راهی منچستر یونایتد شد که ششمین مردی بود که باشگاه در آروزی بازگشتن به دوران فرگوسن استخدام کرد.مسئولان یونایتد برای بررسی گزینه‌های جانشینی اوله‌گونار سولشر این سئوالات را از خودشان می‌پرسیدند:قهرمان شده است؟ قهرمانی‌اش درست و حسابی بوده؟ موجب پیشرفت بازیکنان شده است؟ بازیکنان جوان را به سطح بالاتری رسانده است؟ تیم او مالک توپ بوده؟ او شخصیت لازم برای روبرو شدن با مشکلات ناشی از سرمربی منچستر یونایتد بودن را دارد؟و شاید از همه این‌ها مهم‌تر، آیا او حاضر است با افراد شاغل در باشگاه همکاری کند، بجای این که آن‌ها را نادیده بگیرد یا مقابل آن بایستد؟خیلی زود تن‌هاخ بدل به گزینه واضح شد.البته پیش‌زمینه ماجرا هم در این قضیه بی‌تاثیر نبود. سرمربی هلندی قبل از گرفتن پیشنهاد کاری چند باری با مسئولان یونایتد صحبت کرده بود و دیدگاه‌اش را راجع به همکاری احتمالی با آن‌ها شرح داده بود.

۲۱ آوریل بود که قرارداد تن‌هاخ با یونایتد قطعی شد.

«بازگشت به دوران فرگوسن»

رویکرد سفت و سخت تن‌هاخ هنگام کار خیلی زود مشخص شد.آژاکس هنوز پنج بازی دیگر در لیگ هلند داشت و تن‌هاخ موظف بود که عنوان قهرمانی را بدست آورد. او فقط حاضر شد یک بار در عصر یکی از روزهای تعطیلی که تا قبل از پایان فصل داشت با مسئولان یونایتد ملاقات کند.بلافاصله پس از آخرین بازی آژاکس در ۱۵ ماه مه، تن‌هاخ به انگلیس پرواز کرد. او یک هفته با مسئولان باشگاه ملاقات کرد و از حضور در مرکز تمرین یونایتد ( کارینگتون) خودداری کرد و سپس برای دیدن آخرین بازی یونایتد در لیگ برتر که مقابل کریستال پالاس بود، به ورزشگاه رفت.روز بعد او نخستین نشست مطبوعاتی‌اش را برگزار کرد و در آن از «تاریخ فوق‌العاده و پتانسیل بالای» منچستر یونایتد گفت.پس از آن و تا قبل از این که برای گذراندن تعطیلات خانوادگی به ایبیسا در اسپانیا برود، هر دقیقه از برنامه پیش فصل تیم برنامه‌ریزی شده بود.لوک شاو، مدافع یونایتد به بی‌بی‌سی گفت: «مسئله مهم راجع به تیم موضوعاتی بود که او تحت کنترل گرفت و قوانینی بود که او برقرار کرد. همه باید از او پیروی کنند. اگر کاری که می‌خواهد را انجام ندهید، نمی‌توانید بازی کنید، حالا هر بازیکنی که می‌خواهد باشید.»هنگام سفر پیش فصل به استرالیا، آلخاندرو گارناچو، مهاجم جوان تیم به یک جلسه تمرین دیر رسید و حتی در یک مسابقه در ادامه آن اردو اجازه بازی کردن پیدا نکرد.اما خارج کردن نام مارکوس رشفورد در مسابقه شب سال نو میلادی مقابل ولوز، «به دلایل انضباطی» واکنش بیشتری در رسانه‌ها داشت.شاو می‌گوید: «رشفورد در آن مقطع حسابی روی فرم بود و هنوز هم هست. سرمربی با کنار گذاشتن یکی از بهترین بازیکنان، خیلی خوب نشان داد که شیوه کارش چگونه است. آن ماجرا نشان داد که او چه استانداردهایی برقرار کرده است و اگر از آن‌ها تبعیت نکنید، چه خواهد شد.»

اما در میان داستان گارناچو و رشفورد، ماجرای کریستیانو رونالدو بود.

او ابتدا فوق ستاره پرتغالی را که پس از تعویض در بین دو نیمه مسابقه دوستانه پیش فصل مقابل رایو وایه‌کانو، ورزشگاه اولدترافورد را ترک کرده بود، توبیخ کرد. ۱۹ اکتبر هنگامی که رونالدو حاضر نشد در آخرین دقایق بازی مقابل تاتنهام وارد زمین شود، تماشاگران یونایتد به شدت از رونالدو انتقاد کردند و تن‌هاخ هم در واکنش او را از ترکیب بازی هفته بعد مقابل چلسی کنار گذاشت.قبلا سابقه داشت که یونایتد با بازیکنان یاغی‌اش کنار بیاید، اما با حضور تن‌هاخ روی نیمکت دیگر از این خبرها نبود. او در مورد مشکلاتی که مستقیم با آن‌ها روبرو بود، ۱۰۰ درصد آزادی عمل داشت.سرانجام چند روز بعد از این که رونالدو در مصاحبه فوق‌العاده جنجالی با پیرس مورگان از تن‌هاخ انتقاد کرد، منچستر یونایتد او را از باشگاه بیرون انداخت.این جا بود که تن‌هاخ نشان داد منچستر یونایتد به دوران الکس فرگوسن بازگشته است.

«این همه چیز را توضیح می‌دهد»

او یک مربی کاملا مدرن است. مردی که تیمش می‌تواند در حالی که به شدت پرس می‌شود، مالکیت توپ را حفظ کند یا مدافعان کناری‌اش نزدیک به زمین حریف بازی کنند. این دقیقا همان انتظاری است که باید از مردی داشت که در بایرن مونیخ خیلی خوب از پپ گواردیولا آموخته است و اندیشه‌های تازه‌ای را با خودش به منچستر یونایتد آورده است.شاو می‌گوید: «مربی از ما می‌خواهد که فوتبالی مالکانه بازی کنیم. ما در زمین تمرین خیلی روی مسائل تاکتیکی کار می‌کنیم، در مورد این که وقتی که توپ را در اختیار داریم چه باید بکنیم و وظیفه هر بازیکنی چیست. او می‌خواهد ما یک تیم پرس‌کننده باشیم، تیمی به شدت تهاجمی که بازی کردن مقابلش سخت است.»او همچنین برخی تصمیم‌های خاص تاکتیکی گرفته است. یکی از آن‌ها استفاده از ووت وگهورست، مهاجم هلندی در پست بازیکن شماره ۱۰ است تا به این ترتیب رشفورد آزادی عمل بیشتری برای تهدید کردن دروازه حریفان داشته باشد. یکی دیگر از این تصمیم‌ها استفاده از لوک شاو به عنوان دفاع وسط است.اگر با مدیران منچستر یونایتد صحبت کنید به شما خواهند گفت که هنوز خیلی مانده تا پروژه تن‌هاخ کامل شود، او برای عملی کردن برنامه‌ای طولانی مدت استخدام شده است.نمی‌توان گفت که این فقط تصمیم تن‌هاخ است، اما حالا دیگر شما نمی‌بیند که بازیکنان منچستر یونایتد رفتاری مثل «سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی» داشته باشند و بجای انتشار عکس‌های رختکن در فضای مجازی، حواس همه به بازی بعدی تیم است.گذشته از موفقیت‌هایی که این فصل ممکن است منچستر یونایتد به آن‌ها برسد، آشکارا مشخص است که باشگاه برای اولین بار پس از بازنشسته شدن فرگوسن، مشغول پیشرفت است.لوک شاو گفت: «از بیرون که وضعیت قطعا این گونه به نظر می‌رسد اما به عقیده من، به عنوان کسی که مدت زیادی اینجا بوده، از درون باشگاه هم این دیدگاه وجود دارد.»قهرمانی در جام اتحادیه اولین قهرمانی منچستر یونایتد با هدایت اریک تن‌هاخ و اولین جام قرمزهای منچستر پس از پیروزی مقابل آژاکس در فینال لیگ اروپای سال ۲۰۱۷ بود.شاو گفت: «موقعیتی که در سال‌های گذشته داشتیم و وضعیتی که حالا در رختکن داریم، همه چیز را توضیح می‌دهد. سال‌ها بود که جام نگرفته بودیم، شاید عده‌ای بگویند که این فقط جام اتحادیه است، ولی این دستاوردی بزرگ است.»«این هدفی است که ما سال‌هاست برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم، برای این که دوباره به پیروزی عادت کنیم و بتوانیم جام ببریم.»

پرسپولیس ۳ – نفت صفر؛ اعلان قرمز برای سپاهان

دیدار تیم های پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان با پیروزی ۳ بر صفر پرسپولیس به پایان رسید. به گزارش ایسنا، دیدار تیم‌های پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان در هفته بیست و یکم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار در پایان با برتری ۳ بر صفر شاگردان گل محمدی به پایان رسید.

کارت زرد:  جهانبخش ذبیحی طاهر، سینا عبداللهی و آریا برزگر از نفت مسجدسلیمان – وحدت هنانوف از پرسپولیس

گل‌ها:  سینا اسدبیگی (۲۱)، مهدی ترابی (۵ + ۴۵) و مهدی عبدی (۹۰)  برای پرسپولیس

نیمه اول

در دقیقه ۱۲ سینا اسدبیگی روی بابایی خطا کرد و داور اعلام پنالتی کرد. در ادامه پیمان میری پشت ضربه پنالتی ایستاد اما ضربه او را بیرانوند مهار کرد.

گل اول پرسپولیس: در دقیقه ۲۱ شوت سینا اسدبیگی پس از برخورد به دستان کرمانشاهی به تور دروازه نفتی‌ها چسبید.

در دقیقه ۳۰ شوت مهدی ترابی با اختلاف از بالای دروازه نفتی‌ها به بیرون رفت.در دقیقه ۳۳ شوت امید عالیشاه روی یک ضربه کاشته به تیر دروازه کرمانشاهی برخورد کرد.در دقیقه ۳۹ سانتر زمینی و خطرناک پورعلی‌گنجی در مقابل دروازه نفت را فرهاد مجدکرمانشاهی مهار کرد.

گل دوم پرسپولیس: مهدی ترابی در پنجمین دقیقه از وقت‌های تلف شده با دربیل دو بازیکن نفت و نفوذ به محوطه جریمه و در نهایت یک ضربه بغل پا توانست دومین گل تیمش را به ثمر برساند.

نیمه دوم

در دقیقه ۶۰ ضربه سر حسین شنانی با اختلاف کم از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.در دقیقه ۸۳ شوت سیامک نعمتی با واکنش کرمانشاهی دفع شد.

گل سوم پرسپولیس: در دقیقه ۹۰ مهدی عبدی روی پاس وحید امیری توانست سومین گل تیمش را به ثمر برساند. این اولین گل عبدی در این فصل از رقابت‌ها بود.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه (۸۲ – دانیال اسماعیلی فر)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی (۷۰ – سیامک نعمتی)، میلاد سرلک، سینا اسدبیگی (۴۶ – سروش رفیعی)، وحید امیری، گولسیانی، وحدت هنانوف، عیسی آل‌کثیر (۷۰ – کمال کامیابی نیا) و لئوناردو پریرا (۸۷ – مهدی عبدی).

ترکیب نفت مسجدسلیمان: فرهاد مجد کرمانشاهی، عقیل کعبی،‌ سید محمد خرم الحسینی (۲۹- حسین شنانی)، پیمان رنجبری، سید پیمان میری (۳۸ – رضا دهقانی)، رضا مغانلو، حسین گودرزی، جهانبخش ذبیحی طاهر (۴۶ – سینا عبداللهی)، محمود صالحی (۴۶ – مجتبی مقتدایی)، محمد مهدی احمدی (۷۲ – آریا برزگر)، اسماعیل بابایی

https://akhbar-rooz.com/?p=194676 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x