دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

گزارش کنفرانس ایران در استکهلم در حمایت از مردم ایران برای زندگی

پیام اصلی و مشترک این کنفرانس حمایت همه جانبه از جنبش زن، زندگی، آزادی و فشار هر چه بیشتر بر رژیم جمهوری اسلامی و گسترش همبستگی بین المللی متکی بر سازمان های کارگری و مدنی در جهان بود

اخبار روز: کنفرانس ایران در استکهلم روز چهارشنبه ۲۲ فوریه به دعوت سازمان مرکزی کارگران سوئد (ال.او)، اتحادیه کمونال، اتحادیه کارگران ترانسپورت، مرکز اولوف پالمه و سازمان زنان حزب سوسیال دموکرات برگزار شد.

در این کنفرانس مارگوت والستروم، وزیر پیشین وزارت امور خارجه و رئیس بین المللی مرکز اولوف پالمه در سخنرانی افتتاحیه خود با مروری بر حوادث ماه های اخیر و تاکید بر جنبش زن، زندگی، آزادی به شرکت کنندگان در کنفرانس و سندیکاهای کارگری و سازمان های مدافع حقوق بشر فراخوان داد که با همبستگی بین المللی به حمایت از مردم ایران بپردازند. ایشان با ستایش شجاعت مبارزین داخل ایران بر داشتن تحمل در دوره های فرود و نشیب جنبش انقلابی در ایران تاکید داشته و به تداوم این انقلاب در اشکال نوین تاکید کردند.

ماگدالنا آندرسون، نخست وزیر پیشین سوئد و رهبر حزب سوسیال دموکرات ضمن تمجید از جنبش انقلابی بویژه از نقش تعیین کننده زنان در آن، بر فشارهای هدفمند بر رژیم ایران و تضعیف آن، به حمایت های عملی از این جنبش از جمله تسهیل دسترسی به اینترنت، کمک به آسیب دیدگان، کمک به افراد تحت پیگرد و تسهیل پذیرش کسانی که مجبور به خروج از کشور میشوند، پرداخت. خانم آندرسون عنوان کرد که حزب سوسیال دموکرات پیشینه و سنت حمایت از جنبش ها و انقلابات در کشورهای دیگر را دارد و میتواند با کمک سندیکاهای کارگری و سازمانهای مدنی از این تجارب در حمایت از جنبش زن، زندگی، آزادی در ایران استفاده کند.

به گردانندگی آزاده رجحان گفتگو و پرسش میان پروفسور جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران و پروفسور سعید محمودی انجام شد. جاوید رحمان ضمن ارائه گزارشی از موارد نقض حقوق بشر در ایران در طول سال های اخیر بطور ویژه به مواردی پس از قتل ژینا مهسا امینی پرداخت. سعید محمودی که در سال های اخیر بارها به ایران سفر کرده و آشنایی نزدیکتری با شرایط اجتماعی و سیاسی ایران دارد گزارشی تاریخی از سال های تحت حکومت اسلامی در دوره های مختلف ارائه داده و به برخورد انحصارگرایانه حکومت در گزینش افراد در شغل های مختلف و محروم کردن جامعه از توانایی ها و تخصص های افرادی که باب میل حکومتیان نیستند تاکید کرد.

در پانل کارگری که به گردانندگی لیف ایساکسون منشی بین المللی ال.او انجام شد، سعید تقوی مسئول پروژه پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد در مورد ایران گزارش کاملی از فعالیت های این نهاد در سالهای اخیر ارائه داده و به مقاوله نامه های کارگری که رژیم اسلامی از پذیرش آنها سر باز زده و به موارد نقض مکرر مقاوله نامه های سازمان جهانی کار بخصوص در حوزه عدم برسمیت شناسی تشکل های مستقل کارگری اشاره کرد. ایشان خواستار تشکیل یک پلاتفرم سندیکایی بین المللی برای حمایت از کارگران ایران شد.

در ادامه این پانل مجید تمجیدی، کارشناس مسائل کارگری ضمن برشمردن خصوصیات والای جنبش زن، زندگی، آزادی مبنی بر بازتاب صدای بی صدایان و تلاش برای دادن قدرت به بی قدرتان به معرفی منشور صنفی و مدنی بیست تشکل ایران پرداخته و خواستار حمایت بین المللی از آن شد. ایشان در سخنرانی خود بر این نکته تاکید کرد که این حمایت باید با احترام کامل به حق تعیین سرنوشت توسط مردم داخل کشور انجام گیرد و هیچ کس نباید برای مردم ایران از بالای سر آنها تصمیم بگیرد.

در پانل زنان آزاده رجحان نماینده سوسیال دموکرات مجلس سوئد، رضا یونسی استاد دانشگاه اوپسالا و برادر علی یونسی دانشجوی نخبه زندانی و آنیکا استراندهل نماینده مجلس سوئد و رئیس سازمان زنان سوسیال دموکرات ضمن پرداختن به حوادث ۵ ماهه اخیر به نقش هدایت کننده و موثر زنان در این انقلاب پرداختند. رضا یونسی بطور ویژه ضمن اشاره به دستگیری برادر خود تاکید کرد که مورد برادر من فقط یکی از هزاران مواردی است که جمهوری اسلامی با مخالفین خود برخورد میکند و خواستار واکنش هایی برای دفاع از حقوق همه زندانیان سیاسی و حقوق شهروندی در ایران شد.

پیام اصلی و مشترک این کنفرانس حمایت همه جانبه از جنبش زن، زندگی، آزادی و فشار هر چه بیشتر بر رژیم جمهوری اسلامی و گسترش همبستگی بین المللی متکی بر سازمان های کارگری و مدنی در جهان بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=194041 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x