سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

جبهه ملی ایران: ستم و اجحاف نسبت به اساتید دانشگاه را متوقف کنید

گلبانگ آزادیخواهی نسل جوان ایران زمین، به ویژه دانشجویان فرهیخته ی این مرز و بوم، در سراسر جهان طنین افکن است و حماسه ای اشتیاق آفرین را در تاریخ میهن و جهان رقم می زند. هرچند خردستیزان و خورشید گریزان به سرکوب و تعدّی دست یازیدند و حریم امن دانش و بینش را پاس نداشتند و مزدوران و اوباش مسلّح بی شناسنامه را برای سرکوب گسیل داشتند و پس از آن نوبت به انتقام جویی رسید و شماری از پویشگران فرهیخته دانشجو را دستگیر یا از دانشگاه اخراج کردند. به این تعدّی آشکارا عاری از مدنیت اکتفا نورزیدند و نوبت به أستادان آزاد اندیش و دانشمندِ ناوابسته به حاکمیت و مستقل از سرسپردگی به نیروهای امنیتی رسید. أستادانی که با همه ی ناملایمات از جمله سکانداری نیروهای امنیتی بر دانشگاه و تحمیل مدرسان عاری از سواد و أخلاق به هیات های علمی، از خدمت به دانشجویان مشتاقشان سر بازنزدند و در بحران دانشگاه در خیزش اخیر با نیروهای سرکوب همراه نگشتند و از دانشجویان آزادیخواه پشتیبانی کردند و شرف آزادگی را به جیفه زراندود ولی آلوده ی آزادی ستانان نفروختند و حقیقت و حُرّیت را به پای مصلحتِ قدرت به مسلخ نبردند.

در این میان با خبر شدیم، دانشیار یار هنرمند و فرهیخته ی هیات علمی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، سرکار خانم دکتر آذین موحد، عضو و تایب رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران، با قطع حقوق مورد ستم و اجحاف قرار گرفته است و با این فشارها کاربدستان در این توهمند که چنین فردی را از حمایت حقوق دانشجویان معترض باز دارند، زهی گُمانِ باطل.

جبهه ملی ایران ضمن محکوم سازی چنین اقدامات نابخردانه و غیراخلاقی، به حاکمیت زینهار می دهد، که چنین ستم های فرهنگ ستیزانه ای نتایج ناگواری برای عرصه دانش در ایران خواهد داشت و صدمات جبران ناپذیری بر دانشگاه وارد می سازد که حاکمیت ملزم به پاسخگویی آن خواهد بود.

گر هنرمند از اوباش جفایی بیند – تا دل خویش نیازارد و درهم نشود

سنگ بد گوهر اگر کاسه زرین بشکست – قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود

هیات رهبری اجرائی جبهه ملی ایران

تهران-بیستم بهمن ماه ۱۴۰۱

اين مطلب را به شبکه های اجتماعی ارسال کنيد

https://akhbar-rooz.com/?p=192644 لينک کوتاه

قابل توجه نظردهندگان: از تاريخ 24 مهر 1403 هر کاربر می تواند تنها يک بار به اندازه 900 کاراکتر در زير هر مقاله ديدگاه بگذارد و يک بار نيز حق پاسخگویی به نظرات ديگری که در مورد اظهارنظر او منتشر شده باشد، خواهد داشت. چنانچه از حق پاسخگویی برای ادامه ی نظر قبلی و يا ارايه ی نظر مجدد استفاده شود، منتشر نخواهد شد. بخش ديدگاه به منظور اعلام نظرات در مورد مقالات منتشر شده می باشد و بحث و جدل های خارج از آن برای کاربران محدود شده است. چنانچه خوانندگان اخبار روز نظرات مشروح تری دارند می توانند آن را در قالب مقاله های مستقل برای انتشار ارايه دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x