شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

ما همچنان باید دونالد ترامپ را جدی بگیریم

دونالد ترامپ همچنان محبوب ترین چهره در حزب جمهوری خواه است

برنامه جناح راست آمریکا برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ مستلزم نامزدی است که بیش از حد متوسط ​​نسبت به حقیقت بی توجه باشد، به همین دلیل است که دونالد ترامپ هنوز مرد آنهاست؛ واقعیتی که باید همه ما را نگران کند

هفته گذشته، دونالد ترامپ اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد. ترامپ به اولیویا نوزی از مجله نیویورک گفت: به نظر خودم، من قبلاً این تصمیم را گرفته ام. و افزود که سوال اصلی برای او این نیست که آیا او نامزد خواهد شد بلکه این است که آیا کمپین خود را قبل یا بعد از انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ اعلام کند. پولیتیکو گزارش داد که ترامپ با ثروتمندان و شخصیت های با نفود دیدار کرده تا میزان حمایت آن ها را برای سال ۲۰۲۴ ارزیابی کند.

اگر بتوانیم با ترامپ به‌عنوان بازنده رفتار کنیم، بسیار عالی خواهد بود. آیا واقعاً کسی می‌خواهد به چهار سال دیگر ریاست جمهوری او فکر کند؟ اما متاسفانه هنوز باید ترامپ را جدی بگیریم. او همچنان محبوب ترین چهره در حزب جمهوری خواه و مهمتر از آن، مردی است که نیروهای مختلف جناح راست و قوه قضاییه دست راستی برای سال ۲۰۲۴ به آن نیاز دارند.

هر رئیس‌جمهور سابق دیگری که در مقام خود موفقیت چندانی نداشته، هیئت انتخاباتی و آرای مردمی را با اختلاف زیادی از دست داده، کودتای ناموفق و مضحکی را اجرا کرده و با احتمال واقعی استیضاح و دیگر موارد جدی قانونی مواجه بوده باشد، بسیار مشکل است که در سال ۲۰۲۴ دوباره مدعی باشد.

اما ترامپ فقط یک رئیس جمهور سابق نیست. او کاخ سفید را درست همان طور ترک کرد که زمانی واردش شده بود. او هرگز قبول نکرده در کاری شکست خورده است، چه رسد به اینکه اجازه دهد شکست مسیر او را تغییر دهد. همیشه نمی‌توان گفت ترامپ چه مقدار به لفاظی های خود اعتقاد دارد. او معتقد است برنده قانونی رقابت ۲۰۲۰ بوده است -ادعایی که دو سوم جمهوری‌خواهان در نظرسنجی سال ۲۰۲۱ با آن موافق بودند.

گزارش‌های اخیر می‌گویند ترامپ حمایت جمهوری‌خواهان را از دست داده است، اما همان نظرسنجی‌هایی که این گزارش‌ها را منتشر می کنند نشان می دهند او بیست و پنج امتیاز از محبوب‌ترین نامزد احتمالی بعدی، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، جلوتر است. خود دیسانتیس یکی از دستیاران ترامپ است و مشخص نیست آیا می‌خواهد علیه ترامپ وارد رقابت های انتخاباتی شود یا نه. ترامپ به برگزاری راهپیمایی های بزرگ و پرشور در سراسر کشور، ظاهراً در حمایت از برخی نامزدها یا افراد دیگری که مورد تایید او هستند، ادامه می دهد، اما واضح است که خود او همیشه ستاره ی این نمایش ها است. با توجه به محبوبیت ترامپ، برتری او، شرارت او نسبت به رقبای خود، و استقلال مالی اش، تصور اینکه بسیاری از جمهوری خواهان حاضر باشند در مقابل او قرار بگیرند سخت است – بعید است حتی آن ها که می خواهند او را به چالش بکشند، عملکرد خوبی نشان بدهند.

شاید مصاحبه ترامپ با نوزی، برای انحراف از ناکامی های او در مقام ریاست جمهوری و استیضاح (های احتمالی) باشد. و شاید او تجمعات خود در سراسر کشور را برای حفظ وجهه خود به عنوان یک نامزد انتخاباتی برگزار نمی کند، بلکه فقط به ارضای نیاز بیمارگونه خود به مورد توجه بودن اهمیت می دهد. شاید رای دهندگان جمهوری خواه – همان طور که بعضی رسانه ها می گویند – واقعاً در سال ۲۰۲۴ او را ناامید کنند، اما محتمل تر به نظر می رسد همه اینها خیال بافی باشد. شاید ترامپ رقبای جمهوری خواه خود رابا اندکی توهین های زیرکانه، مانند سال ۲۰۱۵ از میدان به در کند.

اگر ترامپ دوباره نامزد شود، یک مانع بین او و کاخ سفید باقی می ماند: جو بایدن. بایدن علیرغم نظر دو سوم از رای دهندگان دموکرات اصرار دارد برای انتخاب مجدد نامزد شود، جایگزین های احتمالی عملاً از چشم انداز جایگزینی او ناامید هستند. بایدن، که نتوانست حزب خود را به اندازه کافی نظم و انسجام دهد تا قانون مهمی را تصویب کند، از اعمال قدرت احکام اجرایی هم خودداری می کند. برای مثال او می تواند به ده ها میلیون نفر برای فرار از بدهی های دانشجویی  کمک کند و از حمایت بی سابقه ای برخوردار شود. بایدن نسبت به ترامپ در همان مقطع ریاست جمهوری او، محبوبیت کمتری دارد. با افزایش شدید قیمت‌ها و اجاره‌بها، راکد بودن دستمزدها، و هیچ گونه امید به کمک‌های اجتماعی بیشتر در دوران همه‌گیری، رای‌دهندگان خلق و خوی بدبینانه دارند. فقط سیزده درصد می گویند کشور در مسیر درستی پیش می رود.

بایدن در نظرسنجی‌ها با ۴۴ درصد در مقابل ۴۱ درصد ترامپ، برتری کمی نسبت به او دارد. روشن است وقتی مبارزات انتخاباتی شروع می شود و مردم توجه بیشتری به ناکامی بایدن در ارائه خدمات نشان دهند، حفظ برتری او چقدر دشوار خواهد شد. در همین حال، به نظر می رسد جلسات استماع ۶ ژانویه تأثیری بر محبوبیت ترامپ نداشته است.

در نهایت، باید این احتمال را در نظر بگیریم که ترامپ می‌تواند حتی بدون کسب بیشترین آرا در ایالت‌ها و کالج الکترال، رئیس‌جمهور شود. احتمال زیادی وجود دارد که دادگاه عالی مرتجع در سال آینده حکمی را صادر کند که به قانونگذاران ایالتی جمهوری خواه اجازه دهد آرای انتخاباتی ایالت های خود را به هر نحوی که می خواهند ارائه دهند. یعنی حتی اگر بایدن بیشترین آرا را به دست آورد، می توانند آرای ایالت های خود را به ترامپ بدهند.

قانون‌گذاران و فعالان محافظه‌کار مدتی است خود را برای چنین لحظه ای آماده کرده‌اند ، اما به‌ویژه از زمان شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ، تصویب مجموعه‌ای از قوانین مؤثر در سطح ایالتی و پر کردن دفاتر انتخاباتی ظاهراً غیرحزبی با نظریه‌پردازان توطئه راست افراطی در حال انجام است. در تمام این مدت، آنها به طور مرتب به رای دهندگان خود می گویند که بایدن فقط ترامپ را به دلیل تقلب گسترده شکست داد. تقلبی که آنها اصرار دارند دیگر تکرار نخواهد شد.

وقتی همه قطعات را کنار هم می گذارید، مطمئناً به نظر می رسد فعالان جناح راست و یک دادگاه عالی جناح راست، بدون توجه به نتیجه واقعی، زمینه را برای تصرف ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ فراهم می کنند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند، نامزدی با جسارت و غرور کافی و به اندازه لازم دارای وقاحت برای گفتن دروغ های آشکار است. یکی مثل ترامپ.

منبع: ژآکوبن – بن بکت

https://akhbar-rooz.com/?p=162536 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرداد
مهرداد
2 سال قبل

جلسات استماع کنگره امریکا برای بررسی حوادث ۶ ژانویه در جریان است. اگر قوه قضایه امریکا ترامپ را به خاطر شرکت جنایات کارانه اش در ان توطه محکوم نکند، او بدون شک نامزدی جمهوری خواهان را خواهد برد. و اگر دمکرات ها در انتخابات میان دوره ای شکست بخورند، پیروزی ترامپ تقریبا حتمی است. و این بشارت یک موج بی مانند فاشیسم سیاسی و فرهنگی را در جهان خواهد داد.

سوال اینجاست آیا چپ و دموکرات های ناامید و منفعل بار دیگر مانند ۲۰۱۶ با توسل به “سگ زرد برادر شغال است” در رای گیری شرکت کنند یا خیر. امریکا باید با شرکت بالا در انتخابات از ورود این جرثومه بیمار و فاسد به کاخ سفید جلوگیری کند.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x