یادداشت سیاسی سیاسی دیدگاه ادبیات زنان جهان بخش خبر گفتگو آرشیو  
  اجتماعی اقتصادی مساله ملی یادبود کارگری گزارش حقوق بشر ورزش گوناگون پاورقی  
   

همجنس گرائی،همجنس بازی، بچه بازی، شاهد بازی، مساحقه و...


مسعود نقره کار


• شرکت سعید طوسی، قاری قران در مراسم شب معراج در ترکیه بار دیگر همجنس بازی، بچه بازی و آزار جنسی کودکان را رسانه ای کرد. این یادداشت کوتاه به شش پدیده ی متفاوت و متمایز که اهل دین و مشابهین به عمد آن ها را در هم آمیخته و مخدوش نشان داده اند تامصادره ی به مطلوب کنند، می پردازد ...

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
سه‌شنبه  ۲٨ فروردين ۱٣۹۷ -  ۱۷ آوريل ۲۰۱٨


سکس یا آمیزش و رابطه جنسی انسان با انسانی دیگر (مجامعت، مواقعه، مقاربت و همخوابگی) از پراهمیت ترین و موردتوجه ترین موضوع ها و مسائل انسانی و جامعه بشری ست. شناخت مفهوم و پدیده ی سکس، که پیوند میان غریزه، عاطفه، عشق، فرهنگ و جامعه را بازمی تاباند تا یکی از "لذت بخش ترین" و "شادی آورترین پدیده ی هستی" را سبب شود، از ارزش و جایگاهی ویژه برخورداراست. نُرم ها و هنجارها و ناهنجاری های رفتار جنسی، هویت جنسی، گرایش ها و تمایل ها و جهت گیری ها جنسی، اروتیسم و پورنوگرافی در جهان امروزین رابطه و پیوندی تنگاتنگ با میزان رشد فرهنگی و اجتماعی، و آزادی و دموکراسی و حقوق بشر در یک جامعه دارند. برداشت و آموزش نادرست از سکس و رفتارهای جنسی زیان های روانی و رفتاری فردی و اجتماعی پیامد خواهد داشت. (برای نمونه توجه کنید به درک و فهم، و برخوردِ نادرست و آسیب رسان و جنایتکارانه با همجنس گرائی در حکومت اسلامی، و یا در رابطه با رفتار طبیعی و ضرور استمناء (خود ارضائی یا جلق زدن)، که چگونه چنین رفتاری از سوی مذهبیون و آخوندها تقبیح و تکفیر وتنبیه روانی شده است).
در این یادداشت به شش پدیده متفاوت همجنس گرائی، همجنس بازی، بچه بازی، شاهد بازی، کون کونک و مساحقه اشاره می کنم. اهمیت و ضرورت پرداختن به این مباحث در این است که نشان داده شود که اهل دین و مشابهین چگونه با خلط مبحث و قاطی کردن این دست مباحث سعی کرده اند تا مصادره ی به مطلوب کنند و بر بستر ناآگاهی بخشی از مردم، عقب ماندگی و جهالت را در خدمت تحمیل خواست و اراده مذهبی و سیاسی خود قرار دهند. متاسفانه کم نیستند کسانی که از روی ناآگاهی برخورد اهل دین را با این مفاهیم و پدیده ها را تکرار می کنند.

همجنس‌گرایی
تمایل و گرایش‌ عاطفی- جنسی و داوطلبانه به همجنس خود، همجنس گرائی یا همجنس خواهی تعریف شده است. در این تمایل و گرایش جنسی و عاطفی، عشق و دوست داشتن از عناصر اصلی این نوع جهت گیری و پیوند و رابطه هستند. در هویت، گرایش و رفتار جنسی همجنس گرایان علاقه، تمایل به برقراری رابطه و زندگی ای مشترک و پایدار، احساس مسئولیت بیکدیگر و عشق ورزیدن شاخصه های بارز و پراهمیتی هستند. همجنس گرائی یک گرایش سالم جنسی ست و آن را یک بیماری یا اختلال روانی و رفتاری معرفی کردن نادرست است. عوامل ژنتیک، هورمون‌های زمان جنینی، اثرات زیستی و محیطی را درشکل‌گیری گرایش جنسیِ همجنس گرایان موثر دانسته اند. تفاوت فیزیولوژیک، عصب شناسانه و روانشناسانه میان همجنس گرایان و دگرجنس گرایان مطرح شده است، اما این تفاوت ها غیرعادی و غیرطبیعی و بیمارگونه قلمداد نشده اند.
همجنس‌گرایی در کنار دو گرایش دگرجنس‌گرایی و دوجنس‌گرایی، سه گرایش اصلی جنسی را تشکیل می‌دهند.

همجنس بازی
همجنس بازی، برقراری نوعی رابطه جنسی با همجنس است که در آن فقدان یک رابطه عاطفی و عاشقانه از مشخصه های این رابطه است. در همجنس بازی که غالبا عملی مردانه است یک نفر فاعل و دیگری مفعول است، این عمل غیرداوطلبانه از سوی مفعول و دراکثر موارد عملی به عنف و همراه با ایجاد ارعاب در شخص مفعول است. این رفتار جنسی بین مردان بالغ با نوجوانان شایع و درمیان زنان بسیار نادر است. از علل همجنس بازی ناهنجاری‌‌ها به بدآموزی های فرهنگی و اجتماعی اشاره شده است. در پیدائی و بروز همجنس بازی محرومیت از تماس با جنس مخالف، تنوع طلبی جنسی، اعمال اقتدار با هدف رو کم کردن و تحقیر قربانی، قدرت نمائی و تَشَخُص یابیِ ناشی از مرعوب کردن دیگری، آزار فیزیکی همراه با تحقیر جنسی با هدف منزوی کردن و به نوعی خفه کردن صدای طرف مقابل، لذت بردن از داشتن سکس با همجنس در نقش فاعل، ایفای نقش می کنند. هم جنس بازان دگرجنس گرا هستند و اغلب متاهل اند. در رابطه ی فاعلی و مفعولی، مفعول به گونه‌ای تحقیر آمیز "کونی" یا "اُبنه‌ای" (1) خوانده شده است.
در جامعه ما همجنس بازی، که در برخی از گروه های اجتماعی وجود داشته است در مقاطعی در زمره تجاوز جنسی قرار نگرفته است اگرچه در مواردی با آزار جنسی و اعمال سادیستی (آزارجویی) همراه بوده است. همجنس بازی مترادف عمل "لواط" (2) به کار برده شده است.

بچه بازی
تمایل و گرایش جنسی بچه بازی یا کودک دوستی (پدوفیلیا)، کشش یا جاذبه جنسی به کودک و برقرار کردن رابطه جنسی با دختر یا پسرِ زیر 13 سال تعریف شده است. این گرایش نوعی انحراف جنسی و رابطه‌‌‌ای "غیر طبیعی"، بیمارگونه و در مواردی اختلال روانی و رفتاری دانسته شده است. بچه بازها به طور غالب مرد هستند و به ندرت در میان آن‌ها زن دیده شده است. بچه بازها می‌باید بیش از 16 سال سن داشته باشند و در طول زمان معینی این نوع تحریک شدگی، تصور و رفتار را تکرار کرده باشند. اکثر قربانیان دختران کم و سن سال هستند.
در قوانین بسیاری از کشورهای جهان چنین تمایل و رابطه‌ای کودک آزاری و در صورت انجام چنین عملی جرم محسوب می‌شود.

شاهد بازی
شاهدبازی (جمال پرستی، جمال بازی، غلام بازی، صحبت احداث) نوعی لذت جنسی از طریق مشاهده است. حظ بصر (3) بردن از پسران شاهد و خوبرو، "بچه خوشگل" و "شیرین پسران" تعریف شده است. این "عادت زشت" به شکل های مختلف بروز می کند:
بر تن پسربچه‌های نوجوان و زیبا که ریش ندارند، لباس دخترانه می‌پوشانند و در مراسم جشن و پایکوبی، و یا جمع های متفاوتِ کوچک و بزرگ آنان را می‌رقصانند، تا از حرکات بدن آن ها لذت جنسی ببرند. در دوره هائی خدمتگزاران دربارها و یا مراکزی همچون ‌‌‌‌قهوه‌خانه‌‌ها و محفل های خصوصی، بچه‌های ده تا شانزده ساله‌ را به طرز شهوت انگیزی پوشاک دخترانه بر تن شان می‌ پوشاندند و زلفان آنان بمانند دختران می بافتند و یا آرایش می کردند، تا از حضور و حرکات آنان لذت ببرند. این نوع رفتار، اگر چه در برخی جوامع حالت "طبیعی و عادی و نُرم" پیدا کرده است اما به عنوان تمایل و کشش جنسی غیرعادی می تواند در زمره انحراف های جنسی قلمداد شود. (4)

کون کونک و مساحقه
کون کونک تماس جنسی میان پسران کم سن و سال و نوجوان - و حدودا" هم سن و سال- است. در این عمل پسران با مالیدن آلت تناسلی شان به یکدیگر، و قراردادن آن در میان پای یکدیگر و یا باسن یکدیگر لذت می برند. این عمل به نوبت از سوی هر دو پسر انجام می گیرد. این رفتار جنسی فقط در دوره معینی وجود دارد و بعد از بین می رود. شرع مبین این رابطه را لواط می داند و برای کسانی که چنین رفتاری داشته اند حکم اعدام صادر کرده است. حکومت اسلامی حتی جوانان زیر 18 سال را به جرم داشتن این نوع رفتار جنسی در ملاء عام اعدام کرده است.   
مساحقه (طَبَق‌زنی یا آرامش زن با زن، قیچی زدن) نوعی گرایش و تمایل به همجنس در دوره ی معینی از زندگی در میان دختران و زنان است که بیش تر لذت جنسی و "دفع شهوت" هدف انجام آن است. مساحقه تماس و مالیدن آلت های تناسلی زنانه به یکدیگر است.
علت بروز و وجود این دو پدیده می تواند دلائل متعدد داشته باشد. الف: گرایش جنسی به همجنس در 2 تا 13 درصد انسان ها در دوره هائی گذرا وجود دارد. ب: عوامل محیطی همچون محدود سازی روابط میان پسران و دختران به دلائل مذهبی و فرهنگی را نیز در بروز این نوع رفتارهای جنسیِ مقطعی موثر دانسته اند. (5)
روایتی از علی، امام اوّل شیعه نقل شده‌ است: "مساحقه در میان زنان مانند لواط در بین مردان است ولکن حد مساحقه صد ضربه تازیانه است، زیرا در مساحقه دخول نیست". پیشنهادِ علی در ماده 129 قانون مجازات اسلامی منظور شده است.

****
توضیح ها
شماره گذاری های متن مربوط به توضیح ها هستند.

1- اُبنه را نوعی لذت جوئی در مردان تعریف کرده اند که شخص از سکس مقعدی در حالتی مفعولی لذت می برد و ارضا جنسی می شود. اُبنه را به غلط نوعی عادت نیز دانسته اند. "جمال زاده در کشکول جمالی، از حکیم پولاک اتریشی، طبیب ناصرالدین شاه، و به نقل از کتاب او موسوم به ایران، مملکت و مردم آن، آورده است که در زمان صفویه اماله کردن در ایرن معمول نبوده در صورتی که درزمان ناصرالدین شاه این کارخیلی متداول بوده است. وی شیوع مرض اُبنه را افراط در استعمال این اسباب می دانست."
2- لواط: در تعریفی عام عمل دخول آلت تناسلی مردانه به مقعد یا مخرج جنس مذکراست. این عمل به طور طبیعی می تواند در تمایل ها و گرایش های جنسی مختلف صورت گیرد و یکی از راه های لذت جوئی جنسی ست. این رفتار جنسی، یعنی "دخول از دبر (پشت) بین دو جنس مذکر یا لواط خوانده می شود که در اسلام عملی حرام و از گناهان کبیره است و چنانچه نزد قاضی شرع ثابت شود، حکم اعدام برای فاعل و مفعول جاری می شود. شرط اجرای حد قتل در مورد فاعل و مفعول این است که بالغ و عاقل باشند و از روی اختیار این عمل را انجام داده باشند. لواط با ادخال تمام حشفه مرد در دُبر مرد دیگر محقق می‏شود‏ " ، دربعضی از روایات از آن به عنوان"کفر به خداوند" یاد شده است. در دین مبین اسلام به سکس مقعدی مرد با زن نیز وطی دبر گفته می‌ شود. در مورد جواز سکس مقعدی مرد و زن اختلاف وجود دارد به گونه‌ای که برخی معتقدند این عمل کاملاً حرام است و اگر کسی انجام داد باید توبه کند و برخی معتقدند اگر زن راضی نباشد حرام و در غیر اینصورت شدیداً مکروه‌است. "امام صادق در مورد نزدیکی از پشت اجازه زن را شرط می داند وگرنه حرام است."
در میان لوطی ها این تصور وجود داشت که " آمیزش مرد با زن از قدرت لوطی می کاهد" و به همین دلیل برخی از آنان به همجنس های خود روی می آوردند.
3- لذت جوئی جنسی از طریق مشاهده، امروزاز شایع ترین انواع لذت جوئی جنسی در جهان است. مشاهده فیلم های پورنوگرافیک و یا اروتیک یکی ازاین طُرُق است. این نوع لذت جوئی با شاهد بازی وانحراف جنسیِ" تماشاگری جنسی" تفاوت هائی دارد.
4- ازمیان این پدیده ها 3 موردِ همجنس بازی، بچه بازی و شاهد بازی در زمره‍ی انحراف های جنسی( پارافیلیا) و آزارهای جنسی هستند.
5- مساحقه به طورطبیعی در گرایش جنسی همجنس گرائی در میان زنان راه و روش تماس جنسی و لذت جوئی جنسی ست.

منابع:
1- www.apa.org
2- www.apa.org
3- www.euro.who.int
4-https://www.nytimes.com/2014/10/06/opinion/pedophilia-a-disorder-not-a-crime.html
5-https://www.psychologytoday.com/conditions/pedophilia
6- شاهد بازی درادبیات فارسی، دکتر سیروس شمیسا، انتشارات فروس، تهران، 1381
7- کتاب کوچه، احمد شاملو، حرف الف، دفتر اول صص246-245
8- زنگی های گود قدرت، مسعود نقره کار، صص 319-318
9- زبان شهوت و سخن اروتیک در مثنوی معنوی، یدالله رویایی ، دوات، شهریور 1392
10- رازهمجنس خواهی، مجید نفیسی، شهروند، شماره785، 8 دی ماه 1385
11- مجله ماها / مجله همجنس گرایان ایران
hamjensgera.com
12- روشنفکری دینی و گناه کبیره‍ی استمناء ، مسعود نقره کار
asre-nou.net
13- دو نوجوان درمشهد به جرم عمل لواط اعدام شدند.
https://www.radiofarda.com/a/305488.html
14- تجاوزجنسی.
https://fa.wikipedia.org/wiki/تجاوز_جنسی 


اگر عضو یکی از شبکه‌های زیر هستید می‌توانید این مطلب را به شبکه‌ی خود ارسال کنید:

Facebook
    Delicious delicious     Twitter twitter     دنباله donbaleh     Google google     Yahoo yahoo     بالاترین balatarin


چاپ کن

نظرات (۰)

نظر شما

اصل مطلب

بازگشت به صفحه نخست